HAR21HK20HKI (SOSV) Practical training in camp and excursion activities (2cr)
Code: HAR2102A15S-3003
General information
- Enrollment
- 09.09.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.02.2020 - 24.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Tiina Häkkinen
- Course
- HAR2102A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization HAR21HK20HKI (SOSV) Practical training in camp and excursion activities HAR2102A15S-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Opiskelija
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida leiri- ja retkitoimintaa yhdessä muiden työntekijöiden kanssa
- osaa soveltaa oppimiaan teoreettisia, toiminnallisia ja vuorovaikutuksellisia taitoja seurakunnan leiri- tai retkitoiminnassa
Materials
• Hakkarainen, K. & Vappula, K. (2015) Mikä ikä? 10 – 14 –vuotiaat seurakuntalasina. Helsinki: Lasten Keskus.
• Ketola, T. (2002) Leirituuli – käsikirja leiritoiminnan järjestäjille ja ohjaajille. Helsinki: Lasten Keskus.
• Turvallinen seurakunta. 2019. Suomen ev.-lut. kirkon julkaisuja 79. Kirkko ja toiminta. Kirkkohallitus: Helsinki.
• Seurakunnan leiri- ja retkitoiminnan turvallisuusohjeet. (2006). Suomen ev.lut. kirkon keskushallinto sarja C 2006:5.
Teaching methods
Opiskelija
•osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida leiri- tai retkitoimintaa yhdessä muiden työntekijöiden kanssa
•osaa soveltaa oppmiaan teoreettisia, toiminnallisia ja vuorovaikutuksellisia taitoja seurakunnan leiri- ja retkitoiminnassa.
Harjoittelun aikana opiskelija perehtyy ja osallistuu seurakunnan varhaiskasvatuksen tai perhetyön puitteissa toteutettavien leirien ja retkien suunnitteluun, valmisteluun ja toteutukseen. Lisäksi opiskelija osaa arvioida ja kehittää leiri- ja retkitoimintaa yhdessä muiden työntekijöiden ja leiriläisten kanssa. Oppimistehtävässä opiskelija reflektoi omaa ammatillista osaamistaan leiri- ja retkitoiminnassa.
Harjoittelujakson laajuus on kuusi työpäivää, joihin kuuluu vähintään neljä leiripäivää sekä leirin valmistelu ja leiriturvallisuuteen perehtyminen ja reflektoivan raportin kirjoittaminen.
Opiskelija kirjoittaa harjoittelusta raportin, jossa kuvataan leirin suunnittelu, toteutus ja purkamisen vaiheet. Raportin tulee sisältää lyhyt kuvaus leirin toteutumista sekä leirin tai retken toteutumista koskevaa arviointia asetettujen tavoitteiden näkökulmasta. Mitä johtopäätöksiä voi tehdä leiritoiminnan kehittämiseksi? Kirjoittamisessa hyödynnetään soveltuvaa kirjallisuutta. Opiskelija arvioi myös omaa oppimistaan. Kirjoittamisen apuna käytetään harjoittelupäiväkirjaa. Tehtävän liitteeksi laitetaan leirityöhön liittyvät asiakirjat. Raportin laajuus ilman liitteitä on noin viisi sivua.
HUOM! Leiri- ja retkitoiminnan harjoittelu ei ole ohjattu harjoittelu (eli harjoittelun aikana ei ole opettajan ohjausta).
Student workload
5 op on noin 133 tuntia