Skip to main content

LHO02PS20HKI (SHD, TH) Evidence-based clinical practice with children and young people (2cr)

Code: LHO0202A15S-3018

General information


Enrollment
02.03.2020 - 18.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.08.2020 - 11.09.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Degree programmes
BA in Health Care
BA in Health Care, Diaconal Nursing
BA in Health Care, Public Health Care
Teachers
Pirkko Natri
Course
LHO0202A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization LHO02PS20HKI (SHD, TH) Evidence-based clinical practice with children and young people LHO0202A15S-3018. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

Opiskelija
- osaa soveltaa yleisempien lasten ja nuorten sairauksien lääketieteellisen hoidon perusteita hoitotyössä
- ymmärtää sairauden ja sairaalahoidon merkityksen lapselle, nuorelle ja hänen perheelleen ja osaa tukea ja edistää lapsiperheiden hyvinvointia
- osaa asiakas- ja voimavaralähtöisesti ohjata lasta ja nuorta sekä hänen perhettään huomioiden arjessa selviytymisen tarpeet
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida hoidon laatua

Content

- keskeiset lasten- ja nuorten sairaudet
- äkillisesti ja pitkäaikaisesti sairastuneen lapsen ja nuoren perhelähtöinen hoitotyön prosessi
- perhehoitotyön eri muodot ja menetelmät
- näyttöön perustuva hoitotyö ja hoidon laatu

Materials

Löytyy Moodle -oppimisalustalta.

Teaching methods

Ydinsisällöt
- keskeiset lasten- ja nuorten sairaudet
- äkillisesti ja pitkäaikaisesti sairastuneen lapsen ja nuoren perhelähtöinen hoitotyön prosessi- perhehoitotyön eri muodot ja menetelmät
- näyttöön perustuva hoitotyö ja hoidon laatu
Tarkennetut tavoitteet ja sisältökuvaukset:
- Opiskelija tietää ja ymmärtää lapsen sairaalassa tapahtuvan hoitotyön erityispiirteitä
- Osaa keskeisten pitkäaikaissairauksien sekä akuuttien tilanteiden lääketieteellisen perustan sekä hoitotyön (astma, allergiat, epilepsia, diabetes, reuma, äkilliset hengitystie- ja suolistoinfektiot sekä muut yleisinfektiot, päiväkirurgia)ymmärtää ja osaa eri hoitotyön toimintojen merkityksen ja erityispiirteet lapsen ja nuoren hoitotyössä
- Osaa käyttää perhehoitotyön eri menetelmiä lasten, nuorten ja perheiden hoitotyössä sekä ymmärtää menetelmän sisällön (esim. voimavaralähtöiset menetelmät)
- Osaa etsiä ja soveltaa kansainvälistä ja kansallista näyttöön perustuvaa tietoa ja hoitosuosituksia terveysalan päätietokannoista hoitotyön prosessin suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa (JBI, Cinahl, Medline, Cochrane ja Medic)
- Ymmärtää hoitotyön laadun merkityksen lapsen ja nuoren hoitotyössä
-Osaa määrittää hoitotyön tarpeen ja suunnitella, toteuttaa sekä arvioida eri tavoin sairastuneen lapsen ja nuoren hoitotyötä terveyttä edistävällä työotteella
-Ymmärtää lapsen ja nuoren anatomisten sekä fysiologisten erityispiirteiden vaikutuksen hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen sekä arviointiin
-Osaa valmistaa lapsen, nuoren ja perheen tutkimus- ja hoitotoimenpiteisiin eri menetelmiä käyttäen (leikki, vertaiskeskustelu, pelit)
Ennen osasuorituksen aloitusta opiskelija perehtyy Moodle -alustalla osoitettavaan suoritettavaan materiaaliin.
Opetuksessa korostuu hoitotyön päätöksenteko ja osaaminen kliinisten potilasesimerkkien kautta.

Completion alternatives

Vaihtoehtoinen suositustapa: Kirjallisuustentti yleisenä uusintapäivänä.

Qualifications

Osallistuminen edellyttää, että kolmen ensimmäisen lukukauden opinnot on suoritettu.

Further information

Opintojakson opintojen sijasta vastaava osaaminen voidaan hankkia kansainvälisessä opiskelijavaihdossa ja hankittua osaamista tarkastellaan tutkinnon ydinkompetenssien toteutumisen tasolla.Toteutuu opinto-ohjaajan kanssa käytävän HOPS-keskustelun mukaisesti.Aiemmat amk-opinnot, osasuorituksen osaamisen tietotesti ja muu osaamisen osoittaminen.

Go back to top of page