Skip to main content

KIS3PS21TKU Planning teaching, learning materials (4cr)

Code: KIS3104A11H-3005

General information


Enrollment
01.03.2021 - 17.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Turku
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA in Humanities, Sign Language and Interpreting
Teachers
Karoliina Kivimies
Riia Lamminmäki
Course
KIS3104A11H

Unfortunately, no reservations were found for the realization KIS3PS21TKU Planning teaching, learning materials KIS3104A11H-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Tällä opintojaksolla kootaan yhteen pedagogiset opinnot. Opinnot ovat alkaneet viidennellä lukukaudella Kommunikaatiopedagogiikan opintokokonaisuudessa. Lisäksi pedagogisia opintoja on opiskeltu seitsemännellä lukukaudella opintojaksoissa Kielensisäisen tulkkauksen ja pedagogisten syventävät opinnot 1 ja 2.
Tämä opintojakso keskittyy opetusmateriaalin valmistamiseen ja käyttämiseen sekä opetusharjoittelun suunnitteluun ja toteutukseen.
Opintojakso alkaa materiaaliosuudella ja jatkuu opetusharjoittelulla. Jakso päättyy koko pedagogisten opintojen aikana kerätyn tiedon ja taidon kokoamiseen päättötehtävään.

Materials

Papunet-sivuston viittomakuvat
- Järvilehto, 2014: Hauskan oppimisen vallankumous soveltuvin osin.
- Kupias et.?:
- Suomalaisen viittomakielen perussanakirja
- Suvi- suomalaisen viittomakielen verkkosanakirja
- Viittomakielen kuvasanakirja
- Sanoista käsin -dvd

Teaching methods

Tarkennetut tavoitteet
Opiskelija
• suorittaa syventävät opinnot joko oppilaitoksen tarjontana tai kansainvälisessä vaihdossa
• tuntee viittomien opetukseen käytettävää materiaalia, osaa tuottaa sitä itselleen ja ymm'rt'' materiaalin ja opetuksen tavoitteiden yhteyden
• tuntee viittomakurssin toteutuksen prosessin
• osaa opettaa erilaisissa vaativissa tilanteissa erilaisia kohderyhmiä
• osaa käyttää tukiviittomia ja eri kommunikaatiomenetelmiä opetustilanteissa
• osaa arvioida toimintaansa tulkkina
osaa arvioida toimintaansa opettajana

Tarkennetut ydinsisällöt
opettajan työ: suunnittelu, toteutus, arviointi
• moniammatillinen yhteistyö
• puhetta tukevat ja korvaavat tulkkausmenetelmät
• tukiviittomat
• kommunikaatiomenetelmät
• opetusmateriaalit

Pedagoginen toteutus
Opetuksen suunnittelu ja opetusmateriaalit 4 op

Lähiopetus:
•Opintojakson esittely, tehtävät ja suorittaminen sekä päättötehtävän ohjeistus
•Kurssin suunnittelun aloittaminen, kurssisuunnitelmat ja tuntisuunnitelmat. Ryhmiin jako
•opetusmentelmät
•Kurssisuunnitelmien väliohjaus itsenäisen työskentelyn rinnalla/lomassa
•Kurssisuunnitelmien tarkastus
•Tuntisuunnitelmien väliohjaus itsenäisen työskentelyn rinnalla/lomassa
•Opetusmateriaaleihin tutustuminen. Tutustuminen Diakin ja mahdollisesti jonkin oopetuspalvelua tuottavan yrityksen materiaaleihin

Itsenäinen työskentely:
•Kirjallisuuteen perehtyminen
•Kurssin tavoitteen laatiminen ryhmissä
•opetusmenetelmien ideointi
•Kurssisuunnitelman tekeminen ryhmissä
•Tuntisuunnitelmien laatiminen itsenäisesti ja ryhmissä

Opetusharjoittelu 1 op

Lähiopetus:
•Tukiviittomakurssin tai muun puhetta tukevan tai korvaavan komminikaatiomenetelmän toteutus 8-15 h
•palautekeskustelu


Päättötehtävä 1 op
•Itsenäinen työskentely: Päättötehtävän tekeminen eli oppimiskokemuksen purkaminen Pecha Kucha menetelmällä
•Lähiopetus: pecha kucha -esitykset opetuksesta, 3 h

Oppimistehtävät
•Kurssin tavoitteiden laadinta
•Kurssi- ja tuntisuunnitelmien tekeminen
•Opetusharjoittelun suunnittelu, toteutus ja arviointi
•Päättötehtävä

Oppimistehtävien palautuspäivät
Sovitaan kurssilla

Further information

,

Go back to top of page