KIS3PS21TKU Planning teaching, learning materials (4cr)
Code: KIS3104A11H-3005
General information
- Enrollment
- 01.03.2021 - 17.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.10.2021 - 17.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Turku
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA in Humanities, Sign Language and Interpreting
- Teachers
- Karoliina Kivimies
- Riia Lamminmäki
- Course
- KIS3104A11H
Unfortunately, no reservations were found for the realization KIS3PS21TKU Planning teaching, learning materials KIS3104A11H-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Tällä opintojaksolla kootaan yhteen pedagogiset opinnot. Opinnot ovat alkaneet viidennellä lukukaudella Kommunikaatiopedagogiikan opintokokonaisuudessa. Lisäksi pedagogisia opintoja on opiskeltu seitsemännellä lukukaudella opintojaksoissa Kielensisäisen tulkkauksen ja pedagogisten syventävät opinnot 1 ja 2.
Tämä opintojakso keskittyy opetusmateriaalin valmistamiseen ja käyttämiseen sekä opetusharjoittelun suunnitteluun ja toteutukseen.
Opintojakso alkaa materiaaliosuudella ja jatkuu opetusharjoittelulla. Jakso päättyy koko pedagogisten opintojen aikana kerätyn tiedon ja taidon kokoamiseen päättötehtävään.
Materials
Papunet-sivuston viittomakuvat
- Järvilehto, 2014: Hauskan oppimisen vallankumous soveltuvin osin.
- Kupias et.?:
- Suomalaisen viittomakielen perussanakirja
- Suvi- suomalaisen viittomakielen verkkosanakirja
- Viittomakielen kuvasanakirja
- Sanoista käsin -dvd
Teaching methods
Tarkennetut tavoitteet
Opiskelija
• suorittaa syventävät opinnot joko oppilaitoksen tarjontana tai kansainvälisessä vaihdossa
• tuntee viittomien opetukseen käytettävää materiaalia, osaa tuottaa sitä itselleen ja ymm'rt'' materiaalin ja opetuksen tavoitteiden yhteyden
• tuntee viittomakurssin toteutuksen prosessin
• osaa opettaa erilaisissa vaativissa tilanteissa erilaisia kohderyhmiä
• osaa käyttää tukiviittomia ja eri kommunikaatiomenetelmiä opetustilanteissa
• osaa arvioida toimintaansa tulkkina
osaa arvioida toimintaansa opettajana
Tarkennetut ydinsisällöt
opettajan työ: suunnittelu, toteutus, arviointi
• moniammatillinen yhteistyö
• puhetta tukevat ja korvaavat tulkkausmenetelmät
• tukiviittomat
• kommunikaatiomenetelmät
• opetusmateriaalit
Pedagoginen toteutus
Opetuksen suunnittelu ja opetusmateriaalit 4 op
Lähiopetus:
•Opintojakson esittely, tehtävät ja suorittaminen sekä päättötehtävän ohjeistus
•Kurssin suunnittelun aloittaminen, kurssisuunnitelmat ja tuntisuunnitelmat. Ryhmiin jako
•opetusmentelmät
•Kurssisuunnitelmien väliohjaus itsenäisen työskentelyn rinnalla/lomassa
•Kurssisuunnitelmien tarkastus
•Tuntisuunnitelmien väliohjaus itsenäisen työskentelyn rinnalla/lomassa
•Opetusmateriaaleihin tutustuminen. Tutustuminen Diakin ja mahdollisesti jonkin oopetuspalvelua tuottavan yrityksen materiaaleihin
Itsenäinen työskentely:
•Kirjallisuuteen perehtyminen
•Kurssin tavoitteen laatiminen ryhmissä
•opetusmenetelmien ideointi
•Kurssisuunnitelman tekeminen ryhmissä
•Tuntisuunnitelmien laatiminen itsenäisesti ja ryhmissä
Opetusharjoittelu 1 op
Lähiopetus:
•Tukiviittomakurssin tai muun puhetta tukevan tai korvaavan komminikaatiomenetelmän toteutus 8-15 h
•palautekeskustelu
Päättötehtävä 1 op
•Itsenäinen työskentely: Päättötehtävän tekeminen eli oppimiskokemuksen purkaminen Pecha Kucha menetelmällä
•Lähiopetus: pecha kucha -esitykset opetuksesta, 3 h
Oppimistehtävät
•Kurssin tavoitteiden laadinta
•Kurssi- ja tuntisuunnitelmien tekeminen
•Opetusharjoittelun suunnittelu, toteutus ja arviointi
•Päättötehtävä
Oppimistehtävien palautuspäivät
Sovitaan kurssilla
Further information
,