Skip to main content

RUO21kesä2021; SOS, A (ops2020) Swedish, oral proficiency (1cr)

Code: RUO2101A20S-3019

General information


Enrollment
08.02.2021 - 19.02.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.05.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Nina Kavén
Course
RUO2101A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization RUO21kesä2021; SOS, A (ops2020) Swedish, oral proficiency RUO2101A20S-3019. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Students
- know how to describe their education, work placement, work experience and competence
- know how to communicate in typical professional settings
- know how to ask questions related to the state of health or life situation of a customer or someone participating in the activities and respond to questions
- know how to communicate necessary information to a customer, family members and other parties

Content

- speaking in everyday situations
- professional vocabulary and topics in the student’s field
- customer situations

Materials

Oppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin

Teaching methods

Tavoitteet ja ydinsisällöt näkyvät opintojakson tiedoissa:

Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon.

Tavoitteena on taitotaso B1-B2 eurooppalaisen viitekehyksen ja KORU-taitotasoasteikon mukaan
Aihepiirien painotus vaihtelee opiskelijan eriytyvien opintojen ja mielenkiinnon mukaan; sosionomi, diakoniatyö, kirkon varhaiskasvatus- ja nuorisotyö. Aihepiireinä ovat syrjäytyminen, mielenterveys ja päihteet, lapset, nuoret, perheet, ikääntyneet ja toimintarajoitteiset.

Tarkennetut tavoitteet ja sisältökuvaus
Opiskelija
•osaa kommunikoida tavallisissa sosiaalialan asiakastyötilanteissa (tai projekti/hanketyössä)
•huomioi asiakkaan kielelliset oikeudet (Kielilaki 423/2003)
•osaa kertoa omasta koulutuksesta, työkokemuksesta ja työharjoittelusta
•osaa kuvata sosiaalialan toimintaympäristöjä
•osaa käyttää alan peruskäsitteitä ja - sanastoa
•osaa kertoa keskeisimmät ohjeet asiakkaan ohjaus- ja haastattelutilanteessa
•osaa esittää tarkentavia kysymyksiä haastattelutilanteessa ja vastata kysymyksiin (esim. lomakkeiden avulla)
•osaa keskustella melko hyvin asiakkaan tilanteesta esim. omaisten kanssa

Opintosuorituksen kuvaus
•Suositeltava ajankohta on 2. lukukausi (ops2020 suorittajat)
•Lähi- ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä - ja pienryhmätyöskentelyä
•Ohjaus opintojakson jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoistaan

Suoritustapa
Tentti, Itsenäinen työskentely, Suullinen esitys, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely

Lukujärjestykseen merkityssä opetuksessa vaaditaan läsnäoloa etäopetusalustalla ja mahdollisuutta osallistua opetukseen suullisesti ja kirjallisesti. Opetuksesta saa olla poissa enintään yhdeltä 90 min opetuskerralta. Opintojakson suorittaminen vaatii annettujen oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti. Tentti tulee tehdä ilman apuvälineitä ja tentti valvotaan kamerayhteydellä.

Employer connections

Mahdollisesti toisin toteutettava, työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.

Completion alternatives

Opintojakson aikana mahdollisesti toteutettava, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim. portfolio), tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti ja edellyttää, että opiskelijan kielitaito on riittävä

Further information

Opiskelija saavuttaa ammattikokorkeakoulainsäädännön (352/2003, 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon

Go back to top of page