RUO21MK22POR Ruotsin suullinen kielitaito (1op)
Toteutuksen tunnus: RUO2101A20S-3033
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.09.2021 - 05.10.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2022 - 27.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tulkkaus, kielet, viestintä ja koulutuksen kehittäminen
- Kampus
- Pori
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
- Sosionomi (AMK)
- Sosionomi (AMK), diakoniatyö
- Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
- Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
- Terveydenhoitaja (AMK)
- Opettajat
- Tia Virtanen
- Ajoitusryhmät
- pienryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- pienryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
F51shF51sh
- Pienryhmät
- pienryhmä 1
- pienryhmä 2
- Opintojakso
- RUO2101A20S
Toteutukselle RUO21MK22POR Ruotsin suullinen kielitaito RUO2101A20S-3033 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Lähi - ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä - ja pienryhmätyöskentelyä
•Ohjaus opintojakson jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista
Suoritustapa: Tentti, Itsenäinen työskentely, Suullinen esitys, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa kertoa koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan
- osaa viestiä työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa
- osaa esittää kysymyksiä asiakkaalle tai toimintaan osallistuvalle liittyen terveydentilaan tai elämäntilanteeseen ja vastata kysymyksiin
- osaa välittää tarpeellista informaatiota asiakkaalle, omaisille ja muille tahoille
Sisältö
- puhuminen vuorovaikutustilanteissa
- oman alan ammatillinen sanasto ja aihepiirit
- asiakastilanteet
Oppimateriaalit
ppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin
Opetusmenetelmät
Tavoitteet ja ydinsisällöt näet opintojakson tiedoissa.
Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon.
Tavoitteena on taitotaso B1-B2 eurooppalaisen viitekehyksen ja KORU-taitotasoasteikon mukaan
Aihepiirien painotus vaihtelee opiskelijan eriytyvien opintojen ja mielenkiinnon mukaan; sairaanhoitaja, sairaanhoitaja-diakonissa, terveydenhoitaja. Aihepiireinä ovat mm. asiakkaan/potilaan hoitoon, terveyteen ja terveyden edistämiseen liittyvät tyypillisimmät ohjaus- ja haastattelutilanteet.
Tarkennetut tavoitteet ja ydinsisällöt:
Opiskelija
•osaa kommunikoida tavallisissa terveysalan asiakastyötilanteissa (tai projekti/hanketyössä)
•huomioi asiakkaan kielelliset oikeudet (Kielilaki 423/2003)
•osaa kertoa omasta koulutuksesta, työkokemuksesta ja työharjoittelusta
•osaa kuvata terveysalan toimintaympäristöjä
•osaa käyttää alan peruskäsitteitä ja - sanastoa
•osaa kertoa keskeisimmät ohjeet potilaan/asiakkaan ohjaustilanteessa
•osaa esittää tarkentavia kysymyksiä haastattelutilanteessa ja vastata tavallisiin kysymyksiin (esim. tulohaastattelu, lomakkeet)
•osaa keskustella melko hyvin asiakkaan/potilaan tilasta myös omaisten kanssa (esim. koti- ja jatkohoito-ohjeet)
•Suositeltava ajankohta on 2. lukukaus
i
•Lähi - ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä - ja pienryhmätyöskentelyä
•Ohjaus opintojakson jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista
Suoritustapa: Tentti, Itsenäinen työskentely, Suullinen esitys, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdollisesti toisin toteutettava, työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson aikana toteutettava mahdollinen, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim. portfolio), tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti ja edellyttää , että opiskelijan kielitaito on riittävä.
Lisätiedot
Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon.
AHOT
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Diakin Ahot-menettelyn mukaisesti.