Skip to main content

RUO21MK22POR Swedish, oral proficiency (1cr)

Code: RUO2101A20S-3033

General information


Enrollment
13.09.2021 - 05.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2022 - 27.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Pori
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
BA in Health Care
BA in Health Care, Diaconal Nursing
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
BA in Health Care, Public Health Care
Teachers
Tia Virtanen
Scheduling groups
pienryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Groups
F51sh
F51sh
Small groups
pienryhmä 1
pienryhmä 2
Course
RUO2101A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization RUO21MK22POR Swedish, oral proficiency RUO2101A20S-3033. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Lähi - ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä - ja pienryhmätyöskentelyä
•Ohjaus opintojakson jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista

Suoritustapa: Tentti, Itsenäinen työskentely, Suullinen esitys, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely

Objective

Students
- know how to describe their education, work placement, work experience and competence
- know how to communicate in typical professional settings
- know how to ask questions related to the state of health or life situation of a customer or someone participating in the activities and respond to questions
- know how to communicate necessary information to a customer, family members and other parties

Content

- speaking in everyday situations
- professional vocabulary and topics in the student’s field
- customer situations

Materials

ppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin

Teaching methods

Tavoitteet ja ydinsisällöt näet opintojakson tiedoissa.


Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon.
Tavoitteena on taitotaso B1-B2 eurooppalaisen viitekehyksen ja KORU-taitotasoasteikon mukaan

Aihepiirien painotus vaihtelee opiskelijan eriytyvien opintojen ja mielenkiinnon mukaan; sairaanhoitaja, sairaanhoitaja-diakonissa, terveydenhoitaja. Aihepiireinä ovat mm. asiakkaan/potilaan hoitoon, terveyteen ja terveyden edistämiseen liittyvät tyypillisimmät ohjaus- ja haastattelutilanteet.

Tarkennetut tavoitteet ja ydinsisällöt:
Opiskelija
•osaa kommunikoida tavallisissa terveysalan asiakastyötilanteissa (tai projekti/hanketyössä)
•huomioi asiakkaan kielelliset oikeudet (Kielilaki 423/2003)
•osaa kertoa omasta koulutuksesta, työkokemuksesta ja työharjoittelusta
•osaa kuvata terveysalan toimintaympäristöjä
•osaa käyttää alan peruskäsitteitä ja - sanastoa
•osaa kertoa keskeisimmät ohjeet potilaan/asiakkaan ohjaustilanteessa
•osaa esittää tarkentavia kysymyksiä haastattelutilanteessa ja vastata tavallisiin kysymyksiin (esim. tulohaastattelu, lomakkeet)
•osaa keskustella melko hyvin asiakkaan/potilaan tilasta myös omaisten kanssa (esim. koti- ja jatkohoito-ohjeet)

•Suositeltava ajankohta on 2. lukukaus
i
•Lähi - ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä - ja pienryhmätyöskentelyä
•Ohjaus opintojakson jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista
Suoritustapa: Tentti, Itsenäinen työskentely, Suullinen esitys, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely

Employer connections

Mahdollisesti toisin toteutettava, työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.

Completion alternatives

Opintojakson aikana toteutettava mahdollinen, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim. portfolio), tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti ja edellyttää , että opiskelijan kielitaito on riittävä.

Further information

Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon.

AHOT
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Diakin Ahot-menettelyn mukaisesti.

Go back to top of page