VAR01VK22DIAK Basics of early childhood education (5cr)
Code: VAR0105A20S-3003
General information
- Enrollment
- 13.09.2021 - 05.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2022 - 11.02.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Marjaana Marttila
- Mari Nieminen
- Course
- VAR0105A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization VAR01VK22DIAK Basics of early childhood education VAR0105A20S-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
                    
Content scheduling
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.
                    
Objective
Students
• know how to plan, execute and assess child-oriented pedagogical activities for children and groups of children while considering the key principles and objectives of early childhood education
• know how to create communal and inclusive learning environments for children
• are familiar with and know how to apply documents and legislation guiding and governing early childhood education
• know how to commit to educational cooperation with guardians
• know how to act in a culturally and conviction sensitive manner and support equality and diversity in work carried out with children and families
• are familiar with the significance of early childhood education as preventative child welfare and family work.
                    
Content
• child-oriented pedagogy and educational collaboration
• communal and inclusive learning environments
• documents and legislation guiding and directing early childhood education
• cultural and conviction sensitivity and supporting equality and diversity
• the significance of early childhood education as preventative child welfare and family work
                    
Materials
Heikka, J., Fonsen, E., Elo, J. & Leinonen, J. (toim.) (2014). Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa  
TAI
Hujala, E. & Turja, L. (toim.) (2017). Varhaiskasvatuksen käsikirja. Löytyy myös e-kirjana    https://www.ellibslibrary.com/fi/book/978-952-451-763-8 
Verkkotentti arvioidaan asteikolla 1-5/hylätty.
                    
Teaching methods
- luento-opetus
- lakitesti arviointi hyv - hyl
- oppituntiaktiviteetit Diaklessa suoritettava
- verkkotentti arviointi 1-5
- kasvatuksen osa-aluetehtävä hyv - hyl
                    
Employer connections
- Haastattelu suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä esim. päiväkodissa osana kasvatuksen osa-aluetehtävää
                    
Exam schedules
Diakin yleiset uusintatenttipäivät ovat opintojaksossa käytössä.
                    
Completion alternatives
VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA:
*) opiskelija sopii vaihtoehtoisesta suoritustavasta opinto-ohjaajan kanssa ja se kirjataan HOPSiin
*) opiskelija ilmoittaa vähintään 2 viikkoa ennen opintojakson alkua lehtorille vaihtoehtoisesta suoritustavasta
*) vaihtoehtoinen suoritus käynnsityy opintojakson aloitusajankohtana ja päättyy lehtorin kanssa sovitun mukaisesti
*) tarkemmat suoritustiedot opintojakson Diakle-alustalla
                    
Student workload
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.