Skip to main content

HAEMK22HKI Ethics of wellbeing professions (5cr)

Code: HAE0005Y15S-3006

General information


Enrollment
13.09.2021 - 17.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 30.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Value and Community Based Development of Work
Teachers
Olli Vesterinen
Ville Päivänsalo
Course
HAE0005Y15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization HAEMK22HKI Ethics of wellbeing professions HAE0005Y15S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

After completing the study unit, students will be able to:
- analyse critically their own values and those of their specialty, solving ethical problems in their field
- apply professional ethics as experts and developers of working life
- recognize relevant issues and impact the ethics of decision making in society

Content

- reflection on personal values and the values in the field
- application of theories of ethics in expert work in the wellbeing sector
- ethical problem solving
- ethical dimensions of decision making in society, corporate responsibility
- proactive work on behalf of the client in ethical conflicts

Teaching methods

Opintojakso rakentuu kontaktiopetuksesta sekä kahdesta oppimistehtävistä.
Jaksossa on keskeistä eettisen päätöksenteon prosessin tarkastelu ja siihen liittyvän teoreettisen ja käytännöllisen tiedon reflektointi.
1.Yksilötehtävä: Omaan työhön liittyvän ammattieettisen ongelman kuvaus ja pohdinta: Kirjallinen tehtävä toteutuu prosessimaisesti ja sen lähtökohtana on omaan työhön liittyvän eettisen dilemman tarkastelu. Tehtävä toteutetaan Diakin kirjallisia töitä koskevien ohjeiden mukaisesti ja lähteistetään. Suoritus arvioidaan numeraalisesti.
2. Yksilötehtävä: Oppimispäiväkirja. Oppimispäiväkirjasta palautetaan tiivistelmä, joka arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä.
3. Tiimityöskentely: Tiimityöskentely rakentuu verkkokeskustelusta, keskustelun pohjalta tehdystä esityksestä sekä toisten tiimien esitysten kommentoimisesta.

Prosessin ja tehtävien tarkempi kuvaus löytyy oppimisalusta Diaklesta, joka aukeaa viimestään kaksi viikkoa ennen ensimmäistä kontaktipäivää

Completion alternatives

Kontaktiopetusta kampuksella kahtena päivänä, toteutuksen alussa ja lopussa. Vaihtoehtoinen suoritustapa etäosallistuminen kontaktipäiviin.

Kontaktiopetus pidetään kampuksella, ja siihen voivat osallistua TERMO-YAMK-opiskelijat etänä. Mikäli muulla kuin TERMO-YAMK-opiskelijalla haasteena kontaktiopetukseen osallistuminen, ole yhteydessä vastuuopettajaan: etäosallistuminen sallitaan myös silloin kun matkustusetäisyys Helsingin-kampukselle on yli 3 tuntia.

Go back to top of page