Skip to main content

STV02MS22HKI Social and health sector expert communication, part II (2cr)

Code: STV0202Y15S-3006

General information


Enrollment
01.03.2022 - 18.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Value and Community Based Development of Work
Teachers
Atte Kollanus
Course
STV0202Y15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization STV02MS22HKI Social and health sector expert communication, part II STV0202Y15S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

After completing the study unit, students will be able to:
- Develop their oral and written communication skills and their information and communication technology skills
- Produce information, assessing it with a critical mind-set and communicating about it in an appropriate manner
- Adopting a critical-analytical mindset, communicate effectively in their public engagements
- Develop e-competences and online communication in service networks

Content

- Oral and written expert communication, use of information and communication technologies for studies and work
- Communication as a means of making a difference in society
- Scientific writing and information acquisition
- Communicating about one's own work and an R&D project
- E-competences and online communication in service networks

Materials

Oppimistehtävien laatimisen apuna käytettävää kirjallisuutta:
Kortesuo, K. (2014). Sano se someksi 1. Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Kortesuo, K. (2014). Sano se someksi 2. Organisaation käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2009). Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kinnunen, M. & Löytty, O. (toim.) (2007). Tieteellinen kirjoittaminen. Tampere: Vastapaino.
Gothóni, R., Hyväri, S., Karjalainen, A. L., Kivirinta, M., Kolkka, M & Vuokila-Oikkonen, P. (toim.) (2016). Osallistavan ja tutkivan kehittämisen opas. (Diak opetus, 2). Helsinki: Diakonia-ammattikorkeakoulu. Saatavilla http://libguides.diak.fi/tutkehopas
Roivas, M. & Karjalainen, A.L. (2013). Sosiaali- ja terveysalan viestintä. (27-100, 166-185). Helsinki: Edita

Teaching methods

Tämä osasuoritus koostuu lähiopetukseen osallistumisen lisäksi opinnäytetyön tulosten julkistamiseen liittyvästä kirjallisesta ja suullisesta tehtävästä.

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
•Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omia suullisia ja kirjallisia viestintätaitojaan, jotka liittyvät erityisesti asiantuntijuuteen ja asiantuntijana esiintymiseen.
•Opiskelija osaa kirjoittaa tutkimustekstiä ja hallitsee tiedonhankinnan. Hän osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti sekä omasta työstään että tutkimus- ja kehittämishankkeestaan. Hän osaa käyttää viestintää yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa.
•Opiskelija kehittää tavoitteellisesti e-osaamistaan ja verkkopalveluviestinnän taitojaan.

Go back to top of page