STV02MS22HKI Social and health sector expert communication, part II (2cr)
Code: STV0202Y15S-3006
General information
- Enrollment
- 01.03.2022 - 18.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.08.2022 - 16.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Value and Community Based Development of Work
- Teachers
- Atte Kollanus
- Course
- STV0202Y15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization STV02MS22HKI Social and health sector expert communication, part II STV0202Y15S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
After completing the study unit, students will be able to:
- Develop their oral and written communication skills and their information and communication technology skills
- Produce information, assessing it with a critical mind-set and communicating about it in an appropriate manner
- Adopting a critical-analytical mindset, communicate effectively in their public engagements
- Develop e-competences and online communication in service networks
Content
- Oral and written expert communication, use of information and communication technologies for studies and work
- Communication as a means of making a difference in society
- Scientific writing and information acquisition
- Communicating about one's own work and an R&D project
- E-competences and online communication in service networks
Materials
Oppimistehtävien laatimisen apuna käytettävää kirjallisuutta:
Kortesuo, K. (2014). Sano se someksi 1. Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Kortesuo, K. (2014). Sano se someksi 2. Organisaation käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2009). Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kinnunen, M. & Löytty, O. (toim.) (2007). Tieteellinen kirjoittaminen. Tampere: Vastapaino.
Gothóni, R., Hyväri, S., Karjalainen, A. L., Kivirinta, M., Kolkka, M & Vuokila-Oikkonen, P. (toim.) (2016). Osallistavan ja tutkivan kehittämisen opas. (Diak opetus, 2). Helsinki: Diakonia-ammattikorkeakoulu. Saatavilla http://libguides.diak.fi/tutkehopas
Roivas, M. & Karjalainen, A.L. (2013). Sosiaali- ja terveysalan viestintä. (27-100, 166-185). Helsinki: Edita
Teaching methods
Tämä osasuoritus koostuu lähiopetukseen osallistumisen lisäksi opinnäytetyön tulosten julkistamiseen liittyvästä kirjallisesta ja suullisesta tehtävästä.
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
•Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omia suullisia ja kirjallisia viestintätaitojaan, jotka liittyvät erityisesti asiantuntijuuteen ja asiantuntijana esiintymiseen.
•Opiskelija osaa kirjoittaa tutkimustekstiä ja hallitsee tiedonhankinnan. Hän osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti sekä omasta työstään että tutkimus- ja kehittämishankkeestaan. Hän osaa käyttää viestintää yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa.
•Opiskelija kehittää tavoitteellisesti e-osaamistaan ja verkkopalveluviestinnän taitojaan.