VAR02VS22AVOIN Supporting children’s development and learning in early childhood education (5cr)
Code: VAR0205A20S-3004
General information
- Enrollment
- 01.01.2022 - 02.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.09.2022 - 07.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- BA of Social Services
- Teachers
- Satu Keisala
- Inga Klen
- Marjaana Marttila
- Course
- VAR0205A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization VAR02VS22AVOIN Supporting children’s development and learning in early childhood education VAR0205A20S-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Students
• know how to identify growth and development disorders and are familiar with early intervention methods
• are familiar with and know how to apply various support activities to support children’s development and learning
• know how to guide and support children together with the family in the various phases of growth, development and learning while considering and strengthening children’s development level
• are familiar with the basics of children’s socioemotional development and mental health
• know how to use observation and documentation methods
• know how to act in multidisciplinary professional groups within child and family work with key collaboration parties.
Content
• methods of supporting and guiding children’s development and learning
• growth and development disorders and early intervention methods as well as basics of supporting children’s mental health
• observation and documentation methods used in early childhood education
• special early childhood education and multidisciplinary child and family work
Materials
Verkkotentissä tentittävä kirja on: Sajaniemi, N., Suhonen, E., Nislin, M. & Mäkelä, J. 2015. Stressin säätely. PS-kustannus.
Havainnointitehtävä:
Lähdemateriaalina tehtävässä on käytettävä omaan aiheeseen relevantin materiaalin lisäksi Havainnointi ja pedagoginen tuki 3-5 -vuotiaiden lasten varhaiskasvatuksessa. Helsingin kaupungin sosiaalivirasto. Oppaita ja ohjeita. 2008.
Suositeltava materiaali on myös Koivunen & Lehtinen 2015, Kasvu kiikarissa. Se on saatavana e-kirjana; https://diak.finna.fi/Record/diana.106135
Teaching methods
Opintojakso sisältää kaksi aikaan sidottua luentoa (tiistai klo 15-18, lukujärjestyksen mukaisesti). Opiskelu painottuu opiskelijan itsenäiseen opiskeluun, joka ohjeistetaan Diakle-oppimisympäristössä.
Opintojakson oppimistehtäviä ovat verkkotentti ja havainnointitehtävä.
Employer connections
Havainnointitehtävä tehdään autenttisessa varhaiskasvatusympäristössä
Exam schedules
Diakin yleiset uusintatenttipäivät ovat opintojaksolla käytössä.
Student workload
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.
Qualifications
Edellyttää varhaiskasvatustyön peruskäsitteiden ja toimintaympäristöjen tuntemusta
Further information
AHOT, noudatetaan 2020 ahot-ohjeita. Opiskelija hakee AHOTia jos hän kokee, että hänen osaamisensa vastaa opintojaksolle asetettuja tavoitteita.