Skip to main content

VAR02VS22AVOIN Supporting children’s development and learning in early childhood education (5cr)

Code: VAR0205A20S-3004

General information


Enrollment
01.01.2022 - 02.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.09.2022 - 07.10.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
BA of Social Services
Teachers
Satu Keisala
Inga Klen
Marjaana Marttila
Course
VAR0205A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization VAR02VS22AVOIN Supporting children’s development and learning in early childhood education VAR0205A20S-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

Students
• know how to identify growth and development disorders and are familiar with early intervention methods
• are familiar with and know how to apply various support activities to support children’s development and learning
• know how to guide and support children together with the family in the various phases of growth, development and learning while considering and strengthening children’s development level
• are familiar with the basics of children’s socioemotional development and mental health
• know how to use observation and documentation methods
• know how to act in multidisciplinary professional groups within child and family work with key collaboration parties.

Content

• methods of supporting and guiding children’s development and learning
• growth and development disorders and early intervention methods as well as basics of supporting children’s mental health
• observation and documentation methods used in early childhood education
• special early childhood education and multidisciplinary child and family work

Materials

Verkkotentissä tentittävä kirja on: Sajaniemi, N., Suhonen, E., Nislin, M. & Mäkelä, J. 2015. Stressin säätely. PS-kustannus.

Havainnointitehtävä:
Lähdemateriaalina tehtävässä on käytettävä omaan aiheeseen relevantin materiaalin lisäksi Havainnointi ja pedagoginen tuki 3-5 -vuotiaiden lasten varhaiskasvatuksessa. Helsingin kaupungin sosiaalivirasto. Oppaita ja ohjeita. 2008.

Suositeltava materiaali on myös Koivunen & Lehtinen 2015, Kasvu kiikarissa. Se on saatavana e-kirjana; https://diak.finna.fi/Record/diana.106135

Teaching methods

Opintojakso sisältää kaksi aikaan sidottua luentoa (tiistai klo 15-18, lukujärjestyksen mukaisesti). Opiskelu painottuu opiskelijan itsenäiseen opiskeluun, joka ohjeistetaan Diakle-oppimisympäristössä.

Opintojakson oppimistehtäviä ovat verkkotentti ja havainnointitehtävä.

Employer connections

Havainnointitehtävä tehdään autenttisessa varhaiskasvatusympäristössä

Exam schedules

Diakin yleiset uusintatenttipäivät ovat opintojaksolla käytössä.

Student workload

Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.

Qualifications

Edellyttää varhaiskasvatustyön peruskäsitteiden ja toimintaympäristöjen tuntemusta

Further information

AHOT, noudatetaan 2020 ahot-ohjeita. Opiskelija hakee AHOTia jos hän kokee, että hänen osaamisensa vastaa opintojaksolle asetettuja tavoitteita.

Go back to top of page