KNA02PK23HKI Operating methods and unique questions in church youth work (6cr)
Code: KNA0206A20S-3004
General information
- Enrollment
- 19.09.2022 - 09.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.02.2023 - 19.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA of Social Services, Christian Youth Work
Unfortunately, no reservations were found for the realization KNA02PK23HKI Operating methods and unique questions in church youth work KNA0206A20S-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Jakson työskentely käynnistyy orientaatiolla, jonka jälkeen seuraa lähiopetusta ja itsenäistä perehtymistä oppimateriaaleihin. Oppimistehtävinä opiskelijat tekevät rippikoulua ja vertaisryhmätoimintaa koskevat ryhmätyöt. Opintojakson loppuvaiheessa toteutuvat näiden kahden ryhmätehtävän seminaarit.
Objective
Students
• know how to plan, execute and develop youth work together with young people, their families and other employees
• know how to support and strengthen the inclusion and agency of children, young people and their families in the parish
• know how to apply methods that support community, inclusion and resources when working with children, young people and their families
• know how to plan, execute and develop confirmation classes and other forms of church youth work together with parishioners and employees
• know how to utilise digital communication as a tool in youth work and Christian education
• understand the unique questions related to working with children and young people and know how to collaborate with other professionals
• know the basis of outreach youth work and youth service coordination
• know how to develop church service and devotional life together with families and employees
Content
• confirmation classes and camp counsellors
• early childhood education and other forms of youth work at church
• methods of group activities, group safety, camping and hiking
• digital youth work
• collaboration in multidisciplinary networks
• spirituality and spiritual guidance of children and young people
• crisis work and the unique questions related to pastoral care with children and young people
• development of church services and devotional life from the viewpoint of youth work
Materials
Suoritettava oppimateriaali
Suoritettava oppimateriaali: rippikoulutehtävä
Jattu, S. (2016). Isoja Ihmeitä: Isostoiminnan Linjaus 2016. (Suomen ev.lut. kirkon julkaisuja. Kirkon kasvatus ja perheasiat. 2016:43). Kirkkohallitus.
Pruuki, L. (2010). Rippikoulun pikkujättiläinen. LK-kirjat.
Suuri Ihme - Rippikoulusuunnitelma 2017: Elämää Jumalan kasvojen edessä. Suomen ev.lut.kirkon julkaisuja 60, Kirkko ja toiminta. Kirkkohallitus.
Turvallinen seurakunta (2019). Suomen ev.lut. kirkon julkaisuja. Kirkko ja toiminta. Kirkkohallitus 2019: 79. Kirkkohallitus.
Suoritettava kirjallisuus: vertaisryhmän suunnittelu
Laatikainen, T. (toim.) (2010). Vertaistoiminta kannattaa. Asumispalvelusäätiö ASPA.
Että kukaan ei jää yksin – Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kasvatuksen ulkopuolisuuden ehkäisyn suuntaviivat (2021). (Suomen ev.lut. kirkon julkaisuja: Kirkko ja toiminta). Helsinki: Kirkkohallitus.
Oheismateriaali:
ks. tarkemmat tiedot KNA2-Diaklesta
Teaching methods
Opintosuoritus koostuu aktiivisesta osallistumisesta lähiopetukseen.
HUOM: Pakollisesta lähiopetuksesta ja seminaareista on mainittu Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet -kohdassa. Lisäksi opiskelijan on tehtävä hyväksytysti rippikoulutehtävä sekä Vertaisryhmän suunnitelma -tehtävä seminaareineen.
Employer connections
Luentovierailijoita, oppimistehtäviin liittyvä mahdollinen työelämäyhteistyö
International connections
Opintojaksolla on mahdollista olla kansainvälisiä luentovierailijoita
Completion alternatives
Opintojakson voi suorittaa kirjallisin tehtävin ja/tai opinnollistamalla.
Erityisistä syistä koko opintojaksoa koskevasta valinnaisesta suoritustavasta tulee sopia jakson vastuulehtorin ja opinto-ohjaajan kanssa ennen opintojakson alkua.
Opinnollistamisen edellytyksenä on, että opiskelija on samaan aikaan esim. määräaikaisessa nuorisotyönohjaajan työsuhteessa tai hänellä on muuten mahdollisuus toimia nuorisotyönohjaajan työtehtävissä seurakunnassa.
Yksittäisten pakollisten luentojen ja seminaarien osalta valinnainen suoritustapa on kirjallinen tehtävä, jonka saa opettajalta pyydettäessä.
Student workload
Opiskelijan pitää varautua ja sitoutua pakolliseen lähiopetukseen. Lähiopetuksen ja seminaarityöskentelyn työaikaa tarvitaan oppimistehtävien tekemiseen ja oppimateriaaliin perehtymiseen.
1 op = 27 h