Skip to main content

KÄT03MK23TKU Public service interpreting (5cr)

Code: KÄT0305A19H-3004

General information


Enrollment
19.09.2022 - 09.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.02.2023 - 26.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Turku
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
Sonja Heinonen
Marja Eskel
Virpi Thurén
Course
KÄT0305A19H

Unfortunately, no reservations were found for the realization KÄT03MK23TKU Public service interpreting KÄT0305A19H-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojaksolla syvennetään konsekutiivitulkkauksen ja simultaanitulkkauksen taitoja sekä harjoitellaan oman tulkkauksen arviointia.
Lähitunneilla opetellaan paritulkkauksen käytänteitä ja harjoitellaan paritulkkausta eri tilanteissa.
Opintojaksolla harjoitellaan perusasiat opastuksesta sekä sosiaalishaptisesta kommunikaatiosta. Lähitunneilla harjoitellaan kuvailua ja sosiaalisia kosketusviestejä osana opastusta ja kommunikaatiota.

Objective

Students will be able to
- use team interpreting methods
- interpret consecutively and simultaneously in a range of public settings
- demonstrate command of the basics of social-haptic communication
- demonstrate command of the basics of guiding
- reflect on their practice

Content

- team interpreting
- consecutive and simultaneous interpreting
- haptics and social quick messages
- guide techniques and safe guiding
- self-assessment

Materials

Opettajan luentomateriaali

Kirjallisuuslinkki tulee myöhemmin

Teaching methods

Lähiopetus ja oppimistehtävät

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Go back to top of page