Skip to main content

PDA01MK23TKU Learning paradigms and student-centricity (5cr)

Code: PDA0105A19H-3002

General information


Enrollment
19.09.2022 - 09.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 27.01.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Turku
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 333
Degree programmes
BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
Sonja Heinonen
Matleena Messo
Course
PDA0105A19H

Unfortunately, no reservations were found for the realization PDA01MK23TKU Learning paradigms and student-centricity PDA0105A19H-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.

Objective

Students will be able to
- apply common learning paradigms in their instruction practice
- identify students’ developmental stages from the teaching perspective
- identify different types of learners
- analyse their teacher identities
- understand the role of teachers’ theories-in-use

Content

- learning paradigms
- developmental psychology
- different types of learners
- teacher identity
- theories-in-use

Materials

Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.

Teaching methods

Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä

Completion alternatives

Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Go back to top of page