TUSVK23DIAK-SOSVA Research methods in practice (5cr)
Code: TUS0005Y21S-3003
General information
- Enrollment
- 19.09.2022 - 09.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.02.2023 - 12.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Effective case management and councelling in social and health services
- Teachers
- Marianne Nylund
- Hannu Piiroinen
- Eveliina Hellas
- Arja Suikkala
- Course
- TUS0005Y21S
Unfortunately, no reservations were found for the realization TUSVK23DIAK-SOSVA Research methods in practice TUS0005Y21S-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakson aloitusinfo 2.3. 2023 klo 17-18 Zoomissa. Aloitusinfo on pakollinen.
Objective
The student
· is able to apply quantitative and qualitative research methods appropriately to acquire and analyse information.
· is able to apply participatory research methods in practice.
· is able to analyse, interpret and report the RDI results and how they can be implemented in practice.
· is able to follow the principles of responsible conduct in research, data protection and research ethics.
· is able to apply the principles of open science and research in RDI activities.
Location and time
Opintojakso alkaa 2.3. ja päättyy 14.5.2022
Verkko-opetus (Diakle)
Työpajat 3. tai 4.5. klo 15-17 ja 10. tai 11.5. klo 15-17 (opiskelija osallistuu kahteen työpajaan opettajien tekemän ryhmäjaon mukaisesti)
Materials
Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Toikko, T. & Rantanen, T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Tammi.
Valli, R., Aaltola, J., Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin (5., uudistettu ja täydennetty painos.). PS-kustannus
Diaklessa oleva materiaali
Teaching methods
Sisältö:
Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten aineistojen analyysimenetelmät ja niiden soveltaminen käytännössä
Osallistavan tutkimuksen menetelmät ja soveltaminen käytännössä
Hyvä tieteellisen käytäntö, tietosuoja, eettisyys ja luotettavuus käytännössä
Avoin tiede ja tutkimus
Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävät
Työpajatyöskentely
Itsenäinen työskentely
Exam schedules
Itsenäinen työskentely oman aikataulun mukaisesti.
Opinnäytetyössä käytettyihin menetelmiin liittyvä kysely 12.3. mennessä
1. oppimistehtävän palautus 16.4.2023 mennessä.
Työpajat 3. tai 4.5. klo 15-17 ja 10. tai 11.5. klo 15-17 (opettajat tekevät ryhmäjaon 12.3. päättyvän kyselyn perusteella).
2. oppimistehtävän palautus 14.5.2023 mennessä.
Oppimistehtävien uusintamahdollisuudet Diakin rästipäivinä.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
Opintojakson aloitusinfo 2.3. 2023 klo 17-18 Zoomissa. Aloitusinfo on pakollinen.
Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja vastaa 12.3. mennessä Diaklessa olevaan kyselyyn opinnäytetyönsä menetelmistä. (Tutkintosääntö 15§)
Aloitusinfo 1 tunti
Työpajatyöskentely 4 tuntia
Itsenäinen työskentely 130 tuntia
Further information
Opiskelijan katsotaan osallistuvan opintojakson opetukseen toteutussuunnitelman mukaisesti, kun hän osallistuu aloitusinfoon ja vastaa 12.3. mennessä Diaklessa olevaan kyselyyn opinnäytetyönsä menetelmistä. (Tutkintosääntö 15§)