PDA01MK24HKI Learning paradigms and student-centricity (5cr)
Code: PDA0105A19H-3003
General information
- Enrollment
- 11.10.2023 - 29.10.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 04.02.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
- Teachers
- Sonja Heinonen
- Matleena Messo
- Course
- PDA0105A19H
Unfortunately, no reservations were found for the realization PDA01MK24HKI Learning paradigms and student-centricity PDA0105A19H-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.
Objective
Students will be able to
- apply common learning paradigms in their instruction practice
- identify students’ developmental stages from the teaching perspective
- identify different types of learners
- analyse their teacher identities
- understand the role of teachers’ theories-in-use
Content
- learning paradigms
- developmental psychology
- different types of learners
- teacher identity
- theories-in-use
Materials
Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.
Teaching methods
Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä
Completion alternatives
Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.