Skip to main content

PDA01MK24HKI Learning paradigms and student-centricity (5cr)

Code: PDA0105A19H-3003

General information


Enrollment
11.10.2023 - 29.10.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 04.02.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
Sonja Heinonen
Matleena Messo
Course
PDA0105A19H

Unfortunately, no reservations were found for the realization PDA01MK24HKI Learning paradigms and student-centricity PDA0105A19H-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.

Objective

Students will be able to
- apply common learning paradigms in their instruction practice
- identify students’ developmental stages from the teaching perspective
- identify different types of learners
- analyse their teacher identities
- understand the role of teachers’ theories-in-use

Content

- learning paradigms
- developmental psychology
- different types of learners
- teacher identity
- theories-in-use

Materials

Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.

Teaching methods

Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä

Completion alternatives

Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Go back to top of page