Skip to main content

KEH05PS24HKI R and D and innovation work V (5cr)

Code: KEH0505A15S-3009

General information


Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Terveys- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 300
Degree programmes
BA in Health Care, Public Health Care
Teachers
Inga Klen
Jaana Tilli
Elina Johansson
Groups
A50th
A50th
Course
KEH0505A15S

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 01.10.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
KEH05/ Blogipaja
Zoom
Thu 24.10.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
KEH05/ Blogipaja
Zoom
Mon 18.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
KEH05/ Seminaari
HKI-327 Luokka 327
Tue 19.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
KEH05/ Seminaari
HKI-222 luokka 222
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Objective

Students
• know how to apply health and wellbeing strategies in the planning, execution, assessment and development of public health nurse work and health promotion
• know how to assess wellbeing and anticipatory data in the development of public health nurse work and health promotion
• know how to develop public health nurse work in an initiative-rich and innovative manner while anticipating the needs of the society and working life
• know how to carry out impact assessments
• know how to report and publish their development activities
• know how to develop their health communication competence

Content

• development in public health nurse work
• a development-based and functional thesis
• working life collaboration in development activities
• health communications

Location and time

Diak, Kalasatama

Materials

Soveltuvin osin:
Ahjo Communications 2017: Terveysviestintä ansaitsee ajatusjohtajia https://ahjocomms.fi/wp-content/uploads/2017/03/Terveysviestintä-ansaitsee-ajatusjohtajia.pdf
Gothóni, R., Hyväri, S., Karjalainen, A. L., Kivirinta, M., Kolkka, M. & Vuokila-Oikkonen, P. (toim.) (2016). Osallistavan ja tutkivan kehittämisen opas. (Diak opetus, 2 ). Helsinki: Diakonia-ammattikorkeakoulu. Saatavilla http://libguides.diak.fi/tutkehopas
Haarala, P 2014. Terveydenhoitajan ammatillisen osaamisen kuvaus. Terveydenhoitajakoulutuksesta valmistuvien osaamisalueet, tavoitteet ja keskeiset sisällöt.
Huovinen M & Siekkinen A 2016: Sosiaalisen median käyttö terveyden edistämisessä. Kirjallisuuskatsaus. Opinnäytetyö. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/115818/Huovinen_Miia_Siekkinen_Anu.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Järvi U. 2014: Tautinen Media. Kustannus Oy Duodecim. (saatavilla myös e-kirjana)
Kymäläinen H-R, Lakkala M, Carver E & Kamppari K. 2016: Opas projektityöskentelyyn. Tieteestä toimintaa –verkoston julkaisu. https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/160099/Opas_projektity%C3%B6skentelyyn_2016.pdf?sequence=1
Matikainen J. & Huovila J. 2017: Sosiaalinen media terveyden edistämisessä. Duodecim 133, 1003–1007.
http://www.duodecimlehti.fi/api/pdf/duo13732
Salonen K, Eloranta S, Hautala T & Kinos S 2017: Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 108. Juvenes Print – Suomen yliopistopaino Oy. Tampere. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522166494.pdf

Teaching methods

Lähiopetus, ohjattu yksilö- tai pienryhmätyöskentely seuraavien tavoitteiden saavuttamiseksi:
- Osaa käyttää ajantasaista ja näyttöön perustuvaa tietoa kehittämistehtävässä
- Osaa toimia yhteistyössä työelämän kanssa ja yhdistää teoriatietoa työelämän vaatimuksiin
- Osoittaa kekseliäisyyttä ja innovatiivisuutta kehittäessään terveydenhoitajan työtä kehittämistehtävän kautta
- Osaa suunnitella ja toteuttaa kehittämistehtävän, joka on toiminnallinen, työelämälähtöinen ja edistää terveyttä
- Osaa laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa kehittämistehtävän suunnitelman mukaisesti
- Osaa raportoida kehittämistehtävän kirjoittamalla suurelle yleisölle verkossa julkaistavaksi tarkoitetun blogimuotoisen kirjoituksen, jossa osoittaa ammatillisen terveysviestinnän taitoja ja terveyden edistämisen asiantuntijuutta
- Osaa esitellä ja julkistaa kehittämistehtävänsä julkistamistilaisuudessa
Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat opintojaksolla työelämälähtöisen, toiminnallisen ja terveyttä edistävän kehittämistehtävän yksin tai pienissä ryhmissä. Kehittämistehtävässä käytetään ajantasaista ja näyttöön perustuvaa tietoa.
Opiskelijat laativat projektisuunnitelman, jonka mukaisesti toteuttavat kehittämistehtävän.
Lisäksi jokainen opiskelija kirjoittaa kehittämistehtävän raportin lyhyehkönä blogimuotoisena kirjoituksena opintojaksolla annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Opiskelijat esittelevät ja julkistavat kehittämistehtävät seminaarissa opintojakson päätteeksi. Blogikirjoitukset tarjotaan Diakin oman julkaisukanava Dialogin julkaistavaksi. Julkaisupäätöksen tekee Dialogin toimitus. Opiskelija voi tarjota Dialogissa julkaisemattomia kirjoituksia julkaistavaksi myös muihin kanaviin.

Employer connections

Kehittämistehtävä on terveyden edistämiseen tai terveydenhoitajatyöhön liittyvää kehittämistoimintaa sekä näihin liittyyvää asiantuntijaviestintää yleisölle.

Student workload

Lähiopetus, ohjaus sekä kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi (projektisuunnitelma) 4 op:n eli 108 tunnin työpanos
Blogikirjoitus ja siihen liittyvä ohjaus 1 op:n eli 27 tunnin työpanos

Go back to top of page