Skip to main content

LST02VS24DIAK Systemic and relationship-based child protection work (5cr)

Code: LST0205A21S-3005

General information


Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.10.2024 - 10.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA of Social Services
Teachers
Mari Kirkanen
Tarja Isomäki
Groups
A54sos
A54sos
I54sos
I54sos
F54sos
F54sos
Course
LST0205A21S

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 10.10.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
LST02/ orientaatio ja luento 1
Zoom
Fri 11.10.2024 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
LST02/ luento 2
Zoom
Tue 15.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
LST02/luento 3
Zoom
Wed 23.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
LST02/ luento 4
Zoom
Mon 28.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
LST02/ luento 5
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso sisältää aikaan sidottuja luentoja ja jakson lopuksi palautetaan oppimistehtävä

Objective

Students will be able to
• understand the starting points of systemic, planned and relationship-based approaches
and their role in child protection work
• support a child’s wellbeing, sense of security, agency and positive self-image through a
relationship-based approach
• establish confidential and dialogic relationships and understand the role of family-
therapeutic approaches in child protection
• work in a child-centred and multi-agency way in intensive family support and
rehabilitation

Content

• systemic thinking and the relationship-based approach in child protection
• dialogic, strengths-focused and narrative-based approaches
• well-being supportive, child-centred approaches
• a staged model of family support
• contents of multi-agency family support in family interventions and rehabilitation in child
protection
• approaches and methods of relationship-based work

Location and time

Opintojaksoon sisältyy luentoja, joissa on läsnäolovelvollisuus. Opetus toteutuu kokonaan zoomissa.

Materials

Oppimateriaalit löytyvät Diaklesta sen avauduttua.

Teaching methods

Verkkoluennot ja reflektoivaa työskentelyä. Jakson lopussa palautettava yksilötyönä tehtävä oppimistehtävä, johon sisältyy perhetyöntekijän haastattelu.

Employer connections

Opiskelija tekee opintojakson aikana perhetyöntekijän haastattelun.

Exam schedules

Opintojakson lopussa jokainen opiskelija valmistelee ja palauttaa yksilötehtävänä tehtävän oppimistehtävän, jonka tarkempi ohjeistus löytyy Diaklesta sen avauduttua.

Completion alternatives

Opiskelija tekee lastensuojelussa työskentelevän perhetyön työntekijän haastattelun ja kirjatentin. Tenttiin tulee valikoidusti lähdemateriaalia opintojaksolta. Tentti on yksilötentti ja se tehdään Diakin yleisenä tenttipäivänä. Valinnaisesta suoritustavasta keskustellaan hyvissä ajoin opiskelijan opinto-ohjaajan ja opintojaksosta vastaavan lehtorin kanssa.

Student workload

Yksi opintopiste on 27 h opiskelijan työmääränä.

Qualifications

Diak degree students: Completion of the thematic modules Assistance and the Service System (1 semester) and Inclusion and Guidance (2 semester), or equivalent accredited prior learning. The Family Work and Welfare (5 ECTS) course must be completed or accredited as prior learning.
Open UAS students: The course is available in Open UAS. Students are expected to be familiar with social work and the service systems of family support and child welfare, and the basics of customer case work. The course requires the ability to produce written and oral outputs.

Further information

Tutustu lastensuojelutyön suuntaaviin opintoihin myös tämän videon kautta: https://www.youtube.com/watch?v=8xtjngcEIb4

Go back to top of page