Skip to main content

YHT1MK24HKI-SOSKIR Ethics and expertise in the social, health and church sectors (4 cr)

Code: YHT1004A20S-3069

General information


Enrollment

11.10.2023 - 29.10.2023

Timing

15.01.2024 - 03.03.2024

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

75 % Contact teaching, 25 % Distance learning

Campus

Helsinki

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 333

Degree programmes

  • BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
  • BA of Social Services, Diaconal Work
  • BA of Social Services, Christian Youth Work

Teachers

  • Sanna-Maija Kohonen
  • Hanna Hovila
  • Mia Mäkinen

Groups

  • HKI-K24sosd
  • HKI-K24sosn
  • HKI-K24sosv
  • 15.01.2024 10:15 - 12:15, YHT1 / Orientaatio. Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 18.01.2024 08:30 - 10:45, YHT1 / Luento 2
  • 18.01.2024 12:45 - 15:00, YHT1 / Kirjallinen viestintä 1
  • 19.01.2024 12:15 - 14:30, YHT1 / Luento 3
  • 05.02.2024 15:45 - 17:00, YHT1 / Tehtäväpaja 1 (vapaaehtoinen). Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 07.02.2024 08:30 - 10:45, YHT1 / Kirjallinen viestintä 2
  • 08.02.2024 09:15 - 11:30, YHT1 / Kirjallinen viestintä 3
  • 09.02.2024 12:15 - 14:30, YHT1 / Luento 4
  • 12.02.2024 12:00 - 13:30, YHT1 / Tehtäväpaja 2 (vapaaehtoinen). Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 14.02.2024 13:00 - 15:00, YHT1 / Kirjallisen oppimistehtävän väliohjaus. Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 21.02.2024 14:30 - 16:45, YHT1 / Luento 5
  • 26.02.2024 15:30 - 17:00, YHT1 / Tehtäväpaja 3 (vapaaehtoinen). Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 29.02.2024 14:15 - 16:15, YHT1 / Tekstipaja

Objective

Students
- know how to analyse the multidisciplinary basis of expertise and the challenging changes of the future
- are familiar with the history and central concepts of their professional field
- know how to analyse the view of humans and values behind their ethical actions
- are familiar with Diak’s values and basic task in the education system
- know how to produce study-related texts based on source materials

Content

- central underlying sciences and concepts in the social, health and church sectors
- the history, current state and future of the professions
- the shared ethical basis of the professions, Diak’s value basis
- how to use sources in texts, language guides and grammatical correctness

Evaluation scale

0-5