YHT1MK24HKI-SOSKIR Ethics and expertise in the social, health and church sectors (4 cr)
Code: YHT1004A20S-3069
General information
Enrollment
11.10.2023 - 29.10.2023
Timing
15.01.2024 - 03.03.2024
Number of ECTS credits allocated
4 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
75 % Contact teaching, 25 % Distance learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 333
Degree programmes
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
Teachers
- Sanna-Maija Kohonen
- Hanna Hovila
- Mia Mäkinen
Groups
-
HKI-K24sosd
-
HKI-K24sosn
-
HKI-K24sosv
- 15.01.2024 10:15 - 12:15, YHT1 / Orientaatio. Mukana opintososionomiharjoittelija
- 18.01.2024 08:30 - 10:45, YHT1 / Luento 2
- 18.01.2024 12:45 - 15:00, YHT1 / Kirjallinen viestintä 1
- 19.01.2024 12:15 - 14:30, YHT1 / Luento 3
- 05.02.2024 15:45 - 17:00, YHT1 / Tehtäväpaja 1 (vapaaehtoinen). Mukana opintososionomiharjoittelija
- 07.02.2024 08:30 - 10:45, YHT1 / Kirjallinen viestintä 2
- 08.02.2024 09:15 - 11:30, YHT1 / Kirjallinen viestintä 3
- 09.02.2024 12:15 - 14:30, YHT1 / Luento 4
- 12.02.2024 12:00 - 13:30, YHT1 / Tehtäväpaja 2 (vapaaehtoinen). Mukana opintososionomiharjoittelija
- 14.02.2024 13:00 - 15:00, YHT1 / Kirjallisen oppimistehtävän väliohjaus. Mukana opintososionomiharjoittelija
- 21.02.2024 14:30 - 16:45, YHT1 / Luento 5
- 26.02.2024 15:30 - 17:00, YHT1 / Tehtäväpaja 3 (vapaaehtoinen). Mukana opintososionomiharjoittelija
- 29.02.2024 14:15 - 16:15, YHT1 / Tekstipaja
Objective
Students
- know how to analyse the multidisciplinary basis of expertise and the challenging changes of the future
- are familiar with the history and central concepts of their professional field
- know how to analyse the view of humans and values behind their ethical actions
- are familiar with Diak’s values and basic task in the education system
- know how to produce study-related texts based on source materials
Content
- central underlying sciences and concepts in the social, health and church sectors
- the history, current state and future of the professions
- the shared ethical basis of the professions, Diak’s value basis
- how to use sources in texts, language guides and grammatical correctness
Evaluation scale
0-5