Skip to main content

YHT1MK24HKI-SH-LH Ethics and expertise in the social, health and church sectors (4 cr)

Code: YHT1004A20S-3072

General information


Enrollment

11.10.2023 - 29.10.2023

Timing

15.01.2024 - 19.05.2024

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

75 % Contact teaching, 25 % Distance learning

Campus

Helsinki

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • BA in Health Care

Teachers

  • Vilhelmiina Vuori
  • Erja Eskelinen
  • Päivi Pässilä

Groups

  • HKI-K24sh-lh
  • 17.01.2024 08:30 - 09:30, YHT1 / Orientaatio. Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 17.01.2024 09:45 - 12:00, YHT1 / Luento 1
  • 30.01.2024 09:45 - 12:00, YHT1 / Luento 2
  • 31.01.2024 11:30 - 14:30, YHT1 / Luento 3
  • 02.02.2024 10:15 - 11:45, YHT1 / Kirjallinen viestintä 1
  • 14.02.2024 14:00 - 15:30, YHT1 / Opintososionomin tukipaja (vapaaehtoinen)
  • 15.02.2024 08:30 - 11:30, YHT1 / Luento 4
  • 16.02.2024 08:30 - 11:30, YHT1 / Luento 5
  • 16.02.2024 14:15 - 15:45, YHT1 / Kirjallinen viestintä 2
  • 01.03.2024 10:00 - 11:30, YHT1 / Opintososionomin tukipaja (vapaaehtoinen)
  • 11.03.2024 09:00 - 11:15, YHT1 / Tekstipaja. Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 11.03.2024 14:30 - 16:00, YHT1 / Opintososionomin tukipaja (vapaaehtoinen)
  • 13.03.2024 12:45 - 14:15, YHT1 / Kirjallisen tehtävän ohjaus. Mukana opintososionomiharjoittelija
  • 26.03.2024 14:15 - 16:15, YHT1 / Ekstratekstipaja
  • 14.05.2024 09:00 - 11:30, YHT1 / Itsenäinen työskentely
  • 15.05.2024 08:00 - 08:45, YHT1 / Kirjallisen tehtävän palautus

Objective

Students
- know how to analyse the multidisciplinary basis of expertise and the challenging changes of the future
- are familiar with the history and central concepts of their professional field
- know how to analyse the view of humans and values behind their ethical actions
- are familiar with Diak’s values and basic task in the education system
- know how to produce study-related texts based on source materials

Content

- central underlying sciences and concepts in the social, health and church sectors
- the history, current state and future of the professions
- the shared ethical basis of the professions, Diak’s value basis
- how to use sources in texts, language guides and grammatical correctness

Evaluation scale

0-5