Skip to main content

YHT2PS24HKI-SOSKIR Human growth and development (3cr)

Code: YHT2003A20S-3073

General information


Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.08.2024 - 06.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
Teachers
Tarja Isomäki
Teija Kynkäänniemi
Course
YHT2003A20S

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 10.09.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
YHT2/ Luento 3
HKI-328 Luokka 328
Mon 23.09.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
YHT2 Tentti verkossa (45 min)
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Objective

Students
- understand the development phases of the human lifecycle
- understand the emotional, cognitive, moral, religious and social development phases of humans
- know how to analyse and advance their personal growth and development

Content

- the human lifecycle
- the emotional, cognitive, moral, religious and social development of humans
- professional and personal growth

Materials

SUORITETTAVA kirjallisuus ja oppimateriaalit:

Pulkkinen, L., Ahonen, T. & Ruoppila, I. (toim.).(2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10., uud. p.). PS-kustannus. Sivut 1-405.

Luentomateriaali

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
- osaa ammatillisesti reflektoida ja hyödyntää opintojakson sisältöjä sosiaali-, terveys ja kirkonalan auttamistyössä
- osaa hyödyntää opintojakson sisältöjä omassa ammatillisessa kasvussaan
- sisäistää erityisesti emotionaalisen, kognitiivisen, sosiaalisen, moraalisen ja uskonnollisen kehityksen vaiheita sekä niiden taustalla olevia tekijöitä
- ymmärtää kehityksen monimuotoisuutta ja yksilöllisiä kehityskulkuja
- kiinnostuu seuraamaan ihmisen kehitystä koskevaa tutkimusta ja ylläpitämään sekä kehittämään ammatillista osaamistaan.

OPINTOSUORITUKSEN KUVAUS:
- Opiskelija osallistuu opetukseen (lukujärjestyksen mukainen lähiopetus tai zoom -opetus), perehtyy opiskelumateriaaliin ja tekee ryhmä-/paritentin/verkkotentin (opettaja ilmoittaa tentin toteutustavan kurssin alkaessa)
- Opiskelija analysoi yksilötehtävässä omaa elämänkulkuaan ja pohtii sen merkitystä omalle ammatilliselle persoonalliselle kasvulleen. Tehtävässä hyödynnetään myös tentittävää teoriamateriaalia.
Yksilötehtävän voi tarvittaessa tehdä pohtimalla yleisemmällä tasolla elämänkulun vaiheita ja hyödyntämällä vaadittavaa teoriamateriaalia omien pohdintojen rinnalla.

Exam schedules

Opintojakson tentin ajankohta näkyy toteutuksen lukujärjestyksestä
Uusinnat Diakin yleisinä tenttipäivinä

Completion alternatives

VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA:
Mikäli opiskelija ei osallistu toteutussuunnitelman mukaiseen opintojakson suoritukseen (ks. opetusmenetelmät), tekee hän
- yksilötentin (ks. suoritettava kirjallisuus sekä Diaklessa olevat materiaalit)
- oman elämänkulun reflektoinnin Diaklessa olevan ohjeen mukaisesti.
Yksilötentti tehdään yleisenä tenttipäivänä (ks Diakin ilmoittautumiskäytännöt) sen lukukauden aikana, jolloin opintojakso toteutuu.

Student workload

Luennot 12 tuntia
Opiskelumateriaaliin perehtyminen, oppimistehtävä ja tentti yhteensä yhteensä 69 tuntia

Further information

Tarvittava aikaisemmin hankittu osaaminen: Ei edellytä aikaisempia opintosuorituksia
AHOT: YHT2003A17S, Ihmisen kasvu ja kehitys (3 op)
- Mikäli opiskelija hakee AHOTia aiemman osaamisen perusteella ja sitä ei hyväksytä, hän suorittaa opintojakson MyDiakissa ilmenevällä vaihtoehtoisella suoritustavalla saman lukukauden aikana.

Go back to top of page