Skip to main content

AIK01VS24HKI-SOS Basis of adult and youth social work (5 cr)

Code: AIK0105A20S-3035

General information


Enrollment

01.03.2024 - 18.03.2024

Timing

12.08.2024 - 06.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sosionomitutkinnot

Campus

Helsinki

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 60

Degree programmes

  • BA of Social Services

Teachers

  • Sari Jylli
  • Susanna Tanskanen

Groups

  • HKI-K24sos
  • 13.08.2024 10:15 - 12:00, AIK01 Orientaatio ja aloitusluento
  • 13.08.2024 14:00 - 16:00, AIK01/ Tiimityön käynnistäminen (mukana opintososionomiharjoittelija)
  • 16.08.2024 08:30 - 11:45, AIK01/ Hyvinvointi ja huono-osaisuuden haasteet Kick off -luennot
  • 16.08.2024 12:30 - 15:30, AIK01/ Aikuis- ja nuorisososiaalityön palvelut
  • 27.08.2024 08:30 - 16:00, AIK01/ Ilkeät ongelmat ja niiden ratkaisut: rikollisuus ja asunnottomuus
  • 02.09.2024 08:00 - 12:00, AIK01/ Ilmiötehtävän ohjaukset (1 tunti/tiimi, oman ohjaajan Zoom) ja tiimien itsenäinen työskentely
  • 09.09.2024 08:30 - 14:00, AIK01/ Ilkeät ongelmat ja niiden ratkaisut: mm. velkaantuminen, yksinäisyys
  • 12.09.2024 13:00 - 16:00, AIK01/ Työelämäyhteistyö (haastattelu), tiimit sopivan ajan
  • 16.09.2024 09:00 - 16:00, AIK01/ Aikuis- ja nuorisososiaalityön ratkaisuja
  • 24.09.2024 09:00 - 13:15, AIK01/ Ilmiöseminaari I
  • 26.09.2024 09:00 - 13:45, AIK01/ Ilmiöseminaari II klo 9 - 12 (mahdollisuus jatkaa tiimin omaa ryhmätyöskentelyä sen jälkeen)
  • 04.10.2024 08:00 - 08:30, Muistutus: AIK01 Ilmiötehtävän palautus

Objective

Students
• are familiar with phenomena related to poverty and underprivileged individuals as well as structures and processes causing marginalisation
• are familiar with the possibilities and challenges of adult and youth social work in preventative, outreach and rehabilitative work
• understand the significance of managing the daily life and promoting inclusion in customer work
• know how to analyse the realisation of human rights as they work with people in various life situations.

Content

• poverty and underprivileged individuals as well as the state of being underprivileged passed down from one generation to the next
• social problems
• structures and processes causing marginalisation
• basis of preventative, outreach and rehabilitative adult and youth social work
• management of daily life and inclusion
• human rights

Evaluation scale

0-5