YHT1PS24HKI-SOS Ethics and expertise in the social, health and church sectors (4 cr)
Code: YHT1004A20S-3079
General information
Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Timing
19.08.2024 - 13.10.2024
Number of ECTS credits allocated
4 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sosionomitutkinnot
Campus
Helsinki
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
- BA of Social Services
Teachers
- Sanna-Maija Kohonen
- Sampo Sivula
- Mia Mäkinen
Groups
-
HKI-S24sos
- 21.08.2024 09:00 - 11:15, YHT1/ Orientaatioluento (mukana opintososionomiharjoittelija)
- 22.08.2024 08:30 - 10:45, YHT1/ Luento 1
- 26.08.2024 12:30 - 14:45, YHT1/ Kirjallinen viestintä 1
- 28.08.2024 12:30 - 14:45, YHT1/ Luento 2
- 02.09.2024 14:00 - 16:15, YHT1/ Luento 3
- 04.09.2024 09:30 - 11:45, YHT1/ Luento 4
- 12.09.2024 09:00 - 11:15, YHT1/ Kirjallinen viestintä 2
- 12.09.2024 12:00 - 13:00, YHT1/ Tehtävätyöpaja 1 (vapaaehtoinen), opintososionomiharjoittelija
- 18.09.2024 12:15 - 14:30, YHT1/ Kirjallisen oppimistehtävän väliohjaus (mukana opintososionomiharjoittelija)
- 19.09.2024 14:15 - 15:45, YHT1/ Tekstipaja
- 25.09.2024 15:00 - 16:00, YHT1/ Tehtävätyöpaja 2 (vapaaehtoinen), opintososionomiharjoittelija
- 07.10.2024 09:00 - 10:00, YHT1/ Tehtävätyöpaja 3 (vapaaehtoinen), opintososionomiharjoittelija)
- 10.10.2024 12:30 - 14:00, YHT1/ Ekstratekstipaja
Objective
Students
- know how to analyse the multidisciplinary basis of expertise and the challenging changes of the future
- are familiar with the history and central concepts of their professional field
- know how to analyse the view of humans and values behind their ethical actions
- are familiar with Diak’s values and basic task in the education system
- know how to produce study-related texts based on source materials
Content
- central underlying sciences and concepts in the social, health and church sectors
- the history, current state and future of the professions
- the shared ethical basis of the professions, Diak’s value basis
- how to use sources in texts, language guides and grammatical correctness
Evaluation scale
0-5