AOS02VS25DIAK-TERMO Professional development and expertise, part II (3cr)
Code: AOS0203Y21S-3009
General information
- Enrollment
- 03.03.2025 - 30.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 21.12.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Interdisciplinary and Collaborative Leadership
- Effective case management and councelling in social and health services
- Teachers
- Arja Koski
- Eija Nieminen
- Course
- AOS0203Y21S
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Thu 21.08.2025 time 16:00 - 17:00 (1 h 0 min) |
AOS02 / Opon ja ryhmävastaavan tunti |
Zoom
|
|
Tue 23.09.2025 time 15:00 - 16:00 (1 h 0 min) |
AOS02 / Asiantuntijana vaikuttaminen |
Zoom
|
|
Wed 08.10.2025 time 16:00 - 17:00 (1 h 0 min) |
AOS02 / Opon ja ryhmävastaavan tunti |
Zoom
|
|
Mon 27.10.2025 time 16:00 - 17:00 (1 h 0 min) |
AOS02 / Opon ja ryhmävastaavan tunti |
Zoom
|
|
Mon 24.11.2025 time 16:00 - 17:00 (1 h 0 min) |
AOS02 / Opon ja ryhmävastaavan tunti |
Zoom
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opintojaksossa toteutuvat säännöllisesti (1 krt/ kk) ryhmävastaavan ja opinto-ohjaajan toteuttamat ohjaustilanteet. Niiden välillä opiskelijat työskentelevät vertaismentorointiryhmissä ja työstävät ohjatusti ryhmän blogikirjoitusta tai uratarinakokonaisuutta.
Alumnitapaamiset, asiantuntijana vaikuttamisen työpajat ja uraohjauksen kysymykset linkittyvät säännöllisiin ohjaustilanteisiin. Työelämämentorointiprosessi tukee opiskelijan asiantuntijuuden kehittymistä ja oman kehittymissuunnitelman arviointia ja urasuunnitelman pohdintaa.
Objective
The student
• is able to analyse national and international competence requirements in diverse, continuously changing interdisciplinary environments.
• is able to recognise professional development needs, strengths and priorities and create a personal development plan.
• is committed to life-long learning and continuous professional development.
• promotes the philosophical and ethical foundations of decision-making in interdisciplinary collaboration.
• develops self-management skills and acts actively as an expert at the regional, national and international level.
Content
• Jatkuva oppiminen ja tulevaisuuden osaaminen
• Työelämämentorointi ja urasuunnittelu
• Itsensä johtaminen ja aktiivinen asiantuntijuus kansallisesti ja kansainvälisesti
• Ammattieettinen päätöksenteko moniammatillisessa yhteistyössä
Materials
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on kuvattu Diakle-alustalla.
Teaching methods
- Ryhmävastaavan ja opon ohjaustunnit (1 krt/kk)
- Ryhmävastaavan kyselytunnit (1 krt/kk)
- Vertaismentorointityöskentely (3x 2t/lk) - asiantuntijuuden kehittyminen ja asiantuntijana vaikuttaminen (blogikirjoitus /uratarinat)
- Työelämämentorointi (3x 1,5 t)
- Työpajat: uraohjaus ja asiantuntijana vaikuttaminen
- Asiantuntijuuden reflektointi (kehittymissuunnitelman kirjallinen arviointi suhteessa koulutuksen toteutukseen
Employer connections
- Alumnitapaamiset
- Työelämämentorointiprosessi
- Asiantuntijana vaikuttaminen
Exam schedules
Opintojaksossa ei ole tenttejä
International connections
-
Completion alternatives
Valinnaisuus toteutuu opintojaksossa siten, että opiskelijaryhmät ja opiskelijat laativat opintojakson tavoitteiden suuntaisesti oman työskentelysuunnitelmansa ja aikataulunsa kahdelle lukukaudelle siten, opintojakson prosessi toteutuu. Näin ollen opiskelijat voivat valita, missä aikataulussa työskentelevät kahden lukukauden aikana.
Student workload
Opintojakso on 3 op (=80 tuntia)