VAR01VK25DIAK Basics of early childhood education (5cr)
Code: VAR0105A20S-3016
General information
- Enrollment
- 23.09.2024 - 13.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2025 - 23.02.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Sanna Ojala
- Marjaana Marttila
- Groups
-
A54sosdA54sosd
-
I54sosdI54sosd
-
F54sosdF54sosd
-
A54sosnA54sosn
- Course
- VAR0105A20S
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 35 h 59 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Mon 20.01.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
VAR01/ Aloitusluento |
Zoom
|
|
Wed 22.01.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
VAR01/ Luento |
Zoom
|
|
Mon 27.01.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
VAR01/ Luento |
Zoom
|
|
Tue 28.01.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
VAR01/ Luento |
Zoom
|
|
Mon 10.02.2025 time 08:00 - 23:59 (15 h 59 min) |
VAR01/ Verkkotentti, auki koko päivän |
verkkotentti
|
|
Fri 14.02.2025 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
VAR01/ Luento |
Zoom
|
|
Tue 18.02.2025 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
VAR01/ seminaari |
Zoom
|
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.
Objective
Students
• know how to plan, execute and assess child-oriented pedagogical activities for children and groups of children while considering the key principles and objectives of early childhood education
• know how to create communal and inclusive learning environments for children
• are familiar with and know how to apply documents and legislation guiding and governing early childhood education
• know how to commit to educational cooperation with guardians
• know how to act in a culturally and conviction sensitive manner and support equality and diversity in work carried out with children and families
• are familiar with the significance of early childhood education as preventative child welfare and family work.
Content
• child-oriented pedagogy and educational collaboration
• communal and inclusive learning environments
• documents and legislation guiding and directing early childhood education
• cultural and conviction sensitivity and supporting equality and diversity
• the significance of early childhood education as preventative child welfare and family work
Materials
Kataja E. (toim.). (2022). Lumoudu lapsesta. Artikkeleita arkipedagogiikasta. Hämeenlinnan kaupunki.
TAI
Hujala, E., & Turja, L. (2020). Varhaiskasvatuksen käsikirja. PS-kustannus.
Verkkotentti arvioidaan asteikolla 1-5/hylätty.
Teaching methods
- luento-opetus
- lakitesti arviointi hyv - hyl
- oppituntiaktiviteetit Diaklessa suoritettava
- verkkotentti arviointi 1-5
- kasvatuksen osa-aluetehtävä hyv - hyl
Employer connections
- Haastattelu suoritetaan varhaiskasvatusympäristössä esim. päiväkodissa osana kasvatuksen osa-aluetehtävää
Exam schedules
Diakin yleiset uusintatenttipäivät ovat opintojaksossa käytössä.
Student workload
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.
Further information
Tutustu varhaiskasvatuksen sosionomin suuntaaviin opintoihin videon kautta: https://www.youtube.com/watch?v=zr0JXfT9M-A
VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA:
*) opiskelija sopii vaihtoehtoisesta suoritustavasta opinto-ohjaajan kanssa ja se kirjataan HOPSiin
*) opiskelija ilmoittaa vähintään 2 viikkoa ennen opintojakson alkua lehtorille vaihtoehtoisesta suoritustavasta
*) vaihtoehtoinen suoritus käynnsityy opintojakson aloitusajankohtana ja päättyy lehtorin kanssa sovitun mukaisesti
*) tarkemmat suoritustiedot opintojakson Diakle-alustalla