YHT2VK25HKI-SOS Human growth and development (3cr)
Code: YHT2003A20S-3081
General information
- Enrollment
- 23.09.2024 - 13.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.03.2025 - 04.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- BA in Health Care
- BA in Health Care, Diaconal Nursing
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- BA in Health Care, Public Health Care
- Teachers
- Mari Nieminen
- Course
- YHT2003A20S
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 11 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Mon 17.03.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
YHT2/Orientaatioluento 1 |
Zoom
|
|
Tue 25.03.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
YHT2/Luento 2 |
Zoom
|
|
Mon 07.04.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
YHT2/Luento 3 |
Zoom
|
|
Fri 25.04.2025 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
YHT2/Tentti verkossa |
verkkotentti
|
Evaluation scale
0-5
Objective
Students
- understand the development phases of the human lifecycle
- understand the emotional, cognitive, moral, religious and social development phases of humans
- know how to analyse and advance their personal growth and development
Content
- the human lifecycle
- the emotional, cognitive, moral, religious and social development of humans
- professional and personal growth
Materials
SUORITETTAVA kirjallisuus ja oppimateriaalit:
Pulkkinen, L., Ahonen, T., & Ruoppila, I. (toim.).(2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10. uud. p.) (s. 1-405). PS-kustannus.
Luentomateriaali
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
- osaa ammatillisesti reflektoida ja hyödyntää opintojakson sisältöjä sosiaali-, terveys ja kirkonalan auttamistyössä
- osaa hyödyntää opintojakson sisältöjä omassa ammatillisessa kasvussaan
- sisäistää erityisesti emotionaalisen, kognitiivisen, sosiaalisen, moraalisen ja uskonnollisen kehityksen vaiheita sekä niiden taustalla olevia tekijöitä
- ymmärtää kehityksen monimuotoisuutta ja yksilöllisiä kehityskulkuja
- kiinnostuu seuraamaan ihmisen kehitystä koskevaa tutkimusta ja ylläpitämään sekä kehittämään ammatillista osaamistaan.
OPINTOSUORITUKSEN KUVAUS:
- Opiskelija osallistuu opetukseen (lukujärjestyksen mukainen lähiopetus tai zoom -opetus), perehtyy opiskelumateriaaliin ja tekee ryhmä-/paritentin/verkkotentin (opettaja ilmoittaa tentin toteutustavan kurssin alkaessa)
- Opiskelija analysoi yksilötehtävässä omaa elämänkulkuaan ja pohtii sen merkitystä omalle ammatilliselle persoonalliselle kasvulleen. Tehtävässä hyödynnetään myös tentittävää teoriamateriaalia.
Yksilötehtävän voi tarvittaessa tehdä pohtimalla yleisemmällä tasolla elämänkulun vaiheita ja hyödyntämällä vaadittavaa teoriamateriaalia omien pohdintojen rinnalla.
Exam schedules
Opintojakson tentin ajankohta näkyy toteutuksen lukujärjestyksestä
Uusinnat Diakin yleisinä tenttipäivinä, jonne ilmoittaudutaan Diakin käytänteiden mukaisesti
Completion alternatives
VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA:
Mikäli opiskelija ei osallistu toteutussuunnitelman mukaiseen opintojakson suoritukseen (ks. opetusmenetelmät), tekee hän
- yksilötentin (ks. suoritettava kirjallisuus & luentomateriaalit materiaalit)
- oman elämänkulun tarkastelu Diaklessa olevan ohjeen mukaisesti.
Yksilötentti tehdään yleisenä tenttipäivänä (ks Diakin ilmoittautumiskäytännöt) sen lukukauden aikana, jolloin opintojakso toteutuu.
Student workload
Luennot 12 tuntia
Opiskelumateriaaliin perehtyminen, oppimistehtävä ja tentti yhteensä 69 tuntia
Further information
Tarvittava aikaisemmin hankittu osaaminen: Ei edellytä aikaisempia opintosuorituksia
AHOT: YHT2003A17S, Ihmisen kasvu ja kehitys (3 op)
- Mikäli opiskelija hakee AHOTia aiemman osaamisen perusteella ja sitä ei hyväksytä, hän suorittaa opintojakson MyDiakissa ilmenevällä vaihtoehtoisella suoritustavalla saman lukukauden aikana.