AMM01VK25HKI/OUL Tools for developing the professional field I (3cr)
Code: AMM0103A20S-3084
General information
- Enrollment
- 23.09.2024 - 13.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.02.2025 - 18.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Terveys- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Oulu
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 120
- Degree programmes
- BA in Health Care
- BA in Health Care, Diaconal Nursing
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- BA in Health Care, Public Health Care
- Teachers
- Titta Riihimäki
- Heidi Silvan
- Mari Pulkkinen
- Course
- AMM0103A20S
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 9 h 30 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Thu 06.02.2025 time 09:30 - 11:30 (2 h 0 min) |
AMM01 / Aloitusinfo ja luento |
Zoom
|
|
Fri 07.02.2025 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
AMM01 / Tutkimuskirjoittamisen perusteet |
Zoom
|
|
Fri 07.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
AMM01 / Tiedonhaun opastus |
Zoom
|
|
Tue 11.02.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
OSKE-tori |
HKI-300
3. krs kaarre
HKI-AULA Ruokala HKI-328 Luokka 328 |
|
Wed 26.02.2025 time 08:30 - 09:15 (0 h 45 min) |
AMM01 / Tehtävän ohjaus (vapaaehtoinen) |
Zoom
|
|
Fri 14.03.2025 time 08:30 - 09:15 (0 h 45 min) |
AMM01 / Tehtävän ohjaus (vapaaehtoinen) |
Zoom
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opintosuorituksen kuvaus
Lähipäivä opintojakson alussa (orientaatio, tehtävät ja aikataulut; osallistavan kehittämisen peruskäsitteet ja prosessi; informaatikon luento/työpaja & informaatiolukutaidon osaamiskoe; Diakin hankkeiden ja työelämäkumppanuuksien esittely)
Oppimista tukevat tallenteet oppimisalustalla
Osallistuminen OSKE -torille tai muuhun työelämäyhteistyön kehittämistoimintaan.
Tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla
Objective
Students
- are familiar with the concepts of knowledge and various kinds of knowledge
- know the basis of development work within social, health and church sectors
- know the basics of project work
- know the basic terms and practices of service design and conceptualisation
- identify development objects in a changing working life and their professional competence
- know the basics of research writing and are familiar with research reports as a text type
Content
- concepts and types of knowledge
- data sources, databases and source criticism
- basis of development work within social, health and church sectors
- project work
- service design
- conceptualisation
- data sources, databases and source criticism
- research writing and research reports as a text type
Materials
Goodson, L., & Phillimore, J. (eds.) (2012). Community research for participation: From theory to method. Policy.
Heikkinen, H., Kaukko, M.(toim.)& Friman, M. (2023). Toimintatutkimus: käytännön opas. Vastapaino.
Helminen, J. (2020). Näkökulmia osallistavaan tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan : Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 5. Diakonia-ammattikorkeakoulu.
Piirainen, K., & Kettunen, A. (2015). Arviointitutkimus ja kehittävä arviointi ammattikorkeakoulussa. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, & P. Vuokila-Oikkonen (toim.), Osallisuutta, oppimista ja arviointia. Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015 (s. 263–272). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B, Raportteja, 60). Diakonia-ammattikorkeakoulu.
Vuokila-Oikkonen P., & Hyväri S. (2015). Toimijoita osallistava kehittämisprosessi - esimerkkinä Oulun mielenterveyspalvelujen rajapintatyön mallintaminen. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, & P. Vuokila-Oikkonen (toim.), Osallisuutta, oppimista ja arviointia. Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015 (s. 60–80). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B, Raportteja, 60). Diakonia-ammattikorkeakoulu.
Valinnainen oppimateriaali:
Kalliomeri, R., Mettinen, K., Ohlsson, A-M., Soini, S., Tuulensalo, H. & Savola, I. (2020). Lapsikeskeinen palvelumuotoilu. Pelastakaa Lapset.
Teaching methods
Opintosuorituksen kuvaus
Lähipäivä opintojakson alussa (orientaatio, tehtävät ja aikataulut; osallistavan kehittämisen peruskäsitteet ja prosessi; informaatikon luento/työpaja & informaatiolukutaidon osaamiskoe; Diakin hankkeiden ja työelämäkumppanuuksien esittely)
Oppimista tukevat tallenteet oppimisalustalla
Osallistuminen OSKE -torille tai vastaavaan tapahtumaan.
Tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla
Tarkempi ohjeistus oppimisalustalla
Employer connections
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu Diakin OSKE- ja Yhteisöpajoihin.
Completion alternatives
Opiskelijan tulee sopia vaihtoehtoisesta opintosuorituksesta opinto-ohjaajan kanssa ja ilmoittaa siitä vastuu opettajille opintojakson alussa.
Opiskelija tutustuu johonkin työelämän kehittämishankkeeseen tai muuhun kehittämistyöhön ja laatii siitä raportin AMM1 oppimistehtävän mukaisesti ja palauttaa oppimistehtävän Diaklen palautuslaatikkoon määräpäivään mennessä.