Skip to main content

PERVS25HKI-SOS Family work and child welfare (5cr)

Code: PER0005A20S-3043

General information


Enrollment
03.03.2025 - 30.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.10.2025 - 23.11.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
BA of Social Services
Teachers
Sandra Hagman
Tarja Isomäki
Course
PER0005A20S

Realization has 13 reservations. Total duration of reservations is 41 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
PER/ Orientaatio ja aloitusluento
Zoom
Thu 16.10.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
PER/ paritehtävän työstö
itsenäistä parityöskentelyä
Fri 17.10.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
PER/ Luento 2
Zoom
Fri 17.10.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
PER/ paritehtävän työstö
itsenäistä parityöskentelyä
Wed 22.10.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
PER/ Luento 3
Zoom
Wed 22.10.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
PER/ Paritehtävään liittyvä vapaaehtoinen kyselytunti
Zoom
Thu 23.10.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
PER/ Luento 4
Zoom
Thu 30.10.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
PER/ luento 5
Zoom
Mon 03.11.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
PER/ Menetelmiin tutustuminen, A-ryhmä
Zoom
Mon 03.11.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
PER/ Menetelmiin tutustuminen, B-ryhmä
Zoom
Tue 04.11.2025 time 09:00 - 15:30
(6 h 30 min)
PER/ Seminaari (vierailijat)
TEAMS linkki Diaklen etusivulla
Thu 13.11.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
PER/ Luento 6
Zoom
Fri 14.11.2025 time 12:00 - 15:00
(3 h 0 min)
PER/ paritehtävän työstö
itsenäistä ryhmätyöskentelyä
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso sisältää joko lähi- tai etäopetusta (kokonaan verkossa suoritettava sosionomitutkinto), joka jaksottuu koko ajanjaksolle. Paritehtävän palautus opintojakson lopussa.

Objective

Students
• understand the significance of the growth environment as a protective and risk factor
• are familiar with the central operating environments and actors in child and family work and child welfare
• are familiar with the central obligating legislation guiding child and family work as well as child welfare and know how to apply it
• are familiar with the customer process in family work and the child welfare process
• know how to document the customer process and the child welfare process.

Content

• protective and risk factors in the growth environment
• the central operating environments in child and family work and child welfare
• legislation governing child and family work and child welfare
• systematic and inclusive documentation

Materials

Oppimateriaali löytyy Diaklesta.

Lainsäädännön osalta keskeisiä ovat sosiaalihuoltolaki ja lastensuojelulaki.

Teaching methods

Luennot, seminaari/vierailevat luennoitsijat, menetelmiin tutustuminen ja kirjallinen paritehtävä

Opintosuorituksen kuvaus

Opintojakso muodostuu tavoitteiden kannalta keskeisten sisältöalueiden luennoista ja menetelmiin tutustumisesta.

Paritehtävässä opiskelijat syventyvät case-tehtävän avulla lapsiperheiden asiakasprosessin ja lastensuojeluprosessin etenemiseen ja perhetyön merkitykseen niiden osana. Paritehtävässä on kolme osiota, joista yksi on kaikille yhteinen ja yksi vaihtoehtoinen osio.

Lastensuojelun ja perhetyön menetelmiin tutustutaan pienryhmissä.

Employer connections

Opiskelijat voivat hyödyntää tehtävien tekemisessä työelämäyhteistyötahoja.

Exam schedules

Paritehtävä palautetaan opintojakson lopussa.

Completion alternatives

Toteutuksen valinnaisesta suoritustavasta keskustellaan aina erikseen opintojakson vastaavan kanssa.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 27 h / opintopiste.

Further information

AHOT, noudatetaan ahot-ohjeita ja opiskelija osallistuu etukäteen järjestettävään AHOT-infoon.

AHOT-hakemuksessa opiskelijan tulee osoittaa, että hän hallitsee lapsiperheiden asiakasprosessin ja lastensuojeluprosessin etenemisen ja perhetyön merkityksen niiden osana.
Sekä osaa hyödyntää erilaisia perhetyössä ja lastensuojelussa käytettäviä menetelmiä/välineitä.
Oma osaaminen on kuvattava riittävän tarkasti kaikkien edellä mainittujen asioiden osalta.

Go back to top of page