Skip to main content

RUO21kesä2025-SOS-2 Swedish, oral proficiency (1cr)

Code: RUO2101A20S-3119

General information


Enrollment
03.02.2025 - 16.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.05.2025 - 31.07.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Jenna Wallin
Course
RUO2101A20S

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 19 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 26.05.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 1
Zoom
Tue 27.05.2025 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 2
Zoom
Mon 02.06.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 3
Zoom
Wed 04.06.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 4
Zoom
Thu 05.06.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 5
Zoom
Mon 09.06.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 6
Zoom
Wed 11.06.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 7
Zoom
Mon 16.06.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 8
Zoom
Wed 18.06.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
RUO21-22 / Luento 9
Zoom
Thu 26.06.2025 time 09:00 - 14:30
(5 h 30 min)
RUO21-22 / Suullinen tentti
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Kaksi opintojaksoa, ruotsin suullinen ja ruotsin kirjallinen kielitaito opetetaan yhtenä kurssina ja kokonaisuutena niin että yhdellä luennolla voi olla molempien toteutusten sisältöjä.

Luentojen lisäksi kurssin suoritukseen kuuluu sisältöjä kokoava ja soveltava kurssitehtävä (ryhmätyö), jota valmistellaan koko kurssin ajan. Kurssitehtävä esitellään kurssin lopussa.

Objective

Students
- know how to describe their education, work placement, work experience and competence
- know how to communicate in typical professional settings
- know how to ask questions related to the state of health or life situation of a customer or someone participating in the activities and respond to questions
- know how to communicate necessary information to a customer, family members and other parties

Content

- speaking in everyday situations
- professional vocabulary and topics in the student’s field
- customer situations

Materials

Oppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin

Teaching methods

Lähi- ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä, pari- ja pienryhmätyöskentelyä

Verkkokeskustelu, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely, Itsenäinen työskentely,

Employer connections

Työelämäyhteistyö kurssikohtaisesti esim. vierailijat tai vierailukohteet, mahdollisesti työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.

Exam schedules

Joka toteutukselle oma, kirjallisten tenttien uusinnat yleisissä tenteissä, suullisten tenttien uusinnoista sovitaan opintojakson opettajan kanssa erikseen

Completion alternatives

Opintojakson aikana toteutettava mahdollinen, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim.portfolio, tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti edellyttäen, että opiskelijan kielitaito on riittävä.

AHOT 12/2018: Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Diakin Ahot-menettelyn mukaisesti, tieto löytyy tutkintosäännöstä ja Diak sähköisestä opinto-oppaasta

Student workload

kurssien rakenne on 10 luentoa ja tentit (lähiopetusviikoilla kaksi 1,5h luentoa), voi vaihdella lukujärjestyksessä.
suositeltava ajankohta on 2. lukukausi

Further information

Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003 8§,) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kirjallisen taidon

Lisätukea ja ohjausta on saatavilla opintojen aikana ja jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista ja kokevat haasteita kurssitehtävissä mm. tukipaja muodossa

Go back to top of page