TYV01MS25DIAK Language knowledge (5cr)
Code: TYV0105A19H-3007
General information
- Enrollment
- 03.03.2025 - 30.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.10.2025 - 07.12.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA in Humanities, Community Interpreting
- Teachers
- Hanna Hovila
- Course
- TYV0105A19H
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 17 h 45 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Tue 16.09.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
TYV01 Opintojakson aloitus |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
|
Thu 18.09.2025 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
TYV01 Luento ja harjoitukset |
Zoom
|
|
Tue 18.11.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
|
Thu 20.11.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
|
Fri 21.11.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
|
Mon 01.12.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento ja harjoitukset |
Zoom
|
|
Tue 02.12.2025 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento ja harjoitukset |
HKI-222
luokka 222
|
|
Wed 03.12.2025 time 10:15 - 15:45 (5 h 30 min) |
TYV01 Seminaari ja palaute |
HKI-222
luokka 222
|
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa lähiopetusviikolla luentomuotoisella opetuksella. Ensimmäisellä kontaktiopetuskerralla ohjeistetaan itsenäinen työskentely. Opintojaksolla tehdään oppimistehtävänä oppimispäiväkirja luennoista ja materiaaleista sekä pidetään suullinen esitys kieliryhmittäin kieliseminaarissa opintojakson lopuksi
Objective
Students will be able to
- identify key concepts and theories in linguistics and terminology work
- identify the main principles of language-learning and multilingualism
- identify approaches and methods of language learning and use language guides and handbooks in their language-learning process
- demonstrate knowledge of grammar and the importance of language accuracy
- identify and compare the characteristics of their working languages
Content
- basic linguistic concepts
- introduction to terminology work
- multilingualism
- language-learning methods
Materials
Honko, M., & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Finn Lectura
Teaching methods
Opintojakso koostuu luentomuotoisesta kontaktiopetuksesta ja harjoituksista lähiopetusviikoilla sekä itsenäisestä työskentelystä etäviikoilla monikampustoteutuksen mukaisesti: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/opiskelumuodot/
Lähiopetusviikoilla olevassa kontaktiopetuksessa on 100 %:n läsnäolovaatimus
Completion alternatives
Kurssin voi suorittaa myös kirjatenttinä yleisinä tenttipäivinä:
Honko, M., & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Finn Lectura
Suonuuti. H., & Suhonen. S. (2012). Sanastotyön opas. Sanastokeskus. TSK.
Ojutkangas, K., Larjavaara, M., Miestamo, M., & Ylikoski. J. (2013). Johdatus kielitieteeseen. Sanoma Pro.
Student workload
Opintojakso on 5 opintopistettä eli noin 130 tuntia opiskelijan työtä.
Suurin osa työskentelystä on verkkopohjaista itsenäistä työskentelyä ja itsenäisten oppimistehtävien tekemistä.
Qualifications
Opiskelijalta ei edellytetä aiempaa osaamista ennen opintojen aloitusta.