Skip to main content

TYV01MS25DIAK Language knowledge (5cr)

Code: TYV0105A19H-3007

General information


Enrollment
03.03.2025 - 30.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.10.2025 - 07.12.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
BA in Humanities, Community Interpreting
Teachers
Hanna Hovila
Course
TYV0105A19H

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 17 h 45 min.

Time Topic Location
Tue 16.09.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
TYV01 Opintojakson aloitus
HKI-425 Lääkehoidon luokka 425
Thu 18.09.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
TYV01 Luento ja harjoitukset
Zoom
Tue 18.11.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Thu 20.11.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Fri 21.11.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
HKI-425 Lääkehoidon luokka 425
Mon 01.12.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento ja harjoitukset
Zoom
Tue 02.12.2025 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
TYV01 Luento ja harjoitukset
HKI-222 luokka 222
Wed 03.12.2025 time 10:15 - 15:45
(5 h 30 min)
TYV01 Seminaari ja palaute
HKI-222 luokka 222
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa lähiopetusviikolla luentomuotoisella opetuksella. Ensimmäisellä kontaktiopetuskerralla ohjeistetaan itsenäinen työskentely. Opintojaksolla tehdään oppimistehtävänä oppimispäiväkirja luennoista ja materiaaleista sekä pidetään suullinen esitys kieliryhmittäin kieliseminaarissa opintojakson lopuksi

Objective

Students will be able to
- identify key concepts and theories in linguistics and terminology work
- identify the main principles of language-learning and multilingualism
- identify approaches and methods of language learning and use language guides and handbooks in their language-learning process
- demonstrate knowledge of grammar and the importance of language accuracy
- identify and compare the characteristics of their working languages

Content

- basic linguistic concepts
- introduction to terminology work
- multilingualism
- language-learning methods

Materials

Honko, M., & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Finn Lectura

Teaching methods

Opintojakso koostuu luentomuotoisesta kontaktiopetuksesta ja harjoituksista lähiopetusviikoilla sekä itsenäisestä työskentelystä etäviikoilla monikampustoteutuksen mukaisesti: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/opiskelumuodot/
Lähiopetusviikoilla olevassa kontaktiopetuksessa on 100 %:n läsnäolovaatimus

Completion alternatives

Kurssin voi suorittaa myös kirjatenttinä yleisinä tenttipäivinä:
Honko, M., & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Finn Lectura
Suonuuti. H., & Suhonen. S. (2012). Sanastotyön opas. Sanastokeskus. TSK.
Ojutkangas, K., Larjavaara, M., Miestamo, M., & Ylikoski. J. (2013). Johdatus kielitieteeseen. Sanoma Pro.

Student workload

Opintojakso on 5 opintopistettä eli noin 130 tuntia opiskelijan työtä.
Suurin osa työskentelystä on verkkopohjaista itsenäistä työskentelyä ja itsenäisten oppimistehtävien tekemistä.

Qualifications

Opiskelijalta ei edellytetä aiempaa osaamista ennen opintojen aloitusta.

Go back to top of page