ORIPS25HKI-SH1 Orientation to higher education studies (2cr)
Code: ORI0002A25S-3003
General information
- Enrollment
- 03.03.2025 - 30.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 02.11.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Terveys- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA in Health Care
- Teachers
- Marketta Fredriksson
- Sampo Sivula
- Maarit Heusala
- Course
- ORI0002A25S
Realization has 21 reservations. Total duration of reservations is 44 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Tue 12.08.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
ORI / Orientaatio opintoihin |
HKI-332b
Iso luentosali 332b
HKI-332a Iso luentosali 332a HKI-331 Luokka 331 |
|
Wed 13.08.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ORI / Ohjelmat ja digitaidot |
HKI-331
Luokka 331
|
|
Wed 13.08.2025 time 10:45 - 12:00 (1 h 15 min) |
ORI / Orientaatio |
HKI-331
Luokka 331
|
|
Wed 13.08.2025 time 12:45 - 15:00 (2 h 15 min) |
ORI / Orientaatio |
HKI-331
Luokka 331
|
|
Thu 14.08.2025 time 08:45 - 10:15 (1 h 30 min) |
ORI / Alkutehtävä |
HKI-327
Luokka 327
|
|
Thu 14.08.2025 time 10:30 - 12:00 (1 h 30 min) |
ORI / Ohjelmat ja digitaidot |
HKI-327
Luokka 327
|
|
Thu 14.08.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
ORI / Valmentavan matematiikan lähtötasotesti |
HKI-332b
Iso luentosali 332b
HKI-332a Iso luentosali 332a |
|
Mon 18.08.2025 time 08:30 - 11:00 (2 h 30 min) |
ORI / Opiskelu Diakissa / OHR:n esittely |
HKI-300
3. krs kaarre
|
|
Mon 18.08.2025 time 13:00 - 14:30 (1 h 30 min) |
ORI / Valmentava matematiikka |
HKI-327
Luokka 327
|
|
Tue 19.08.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
ORI / Kirjasto ja e-aineistot (pienryhmä A) |
HKI-428
Luokka 428
|
|
Wed 20.08.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
ORI / Ohjelmat ja digitaidot |
HKI-331
Luokka 331
|
|
Wed 20.08.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
ORI / Kirjasto ja e-aineistot (pienryhmä B) |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
|
Wed 27.08.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
ORI / Opiskelu Diakissa |
HKI-222
luokka 222
|
|
Thu 28.08.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
ORI / Valmentava matematiikka |
HKI-300
3. krs kaarre
|
|
Thu 04.09.2025 time 08:45 - 11:45 (3 h 0 min) |
ORI / Ohjelmat ja digitaidot (kertauspaja) |
HKI-524
atk-luokka 524
|
|
Thu 11.09.2025 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
ORI / Minä korkeakouluopiskelijana -tehtäväpaja kutsutuille |
HKI-327
Luokka 327
|
|
Mon 15.09.2025 time 13:00 - 14:30 (1 h 30 min) |
ORI / Minä korkeakouluopiskelijana -tehtäväpaja kutsutuille |
Zoom
|
|
Mon 22.09.2025 time 08:45 - 11:45 (3 h 0 min) |
ORI / Opiskelu Diakissa |
HKI-332b
Iso luentosali 332b
HKI-332a Iso luentosali 332a |
|
Tue 30.09.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
ORI / Word-tehtäväpaja kutsutuille |
HKI-332a
Iso luentosali 332a
|
|
Mon 06.10.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
ORI / Word-tehtäväpaja kutsutuille |
HKI-327
Luokka 327
|
|
Wed 08.10.2025 time 10:45 - 12:15 (1 h 30 min) |
ORI / Word-tehtäväpaja kutsutuille |
Zoom
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
Students
• are familiar with the Diak way of thinking, including the development-oriented work approach and the principles of professional critical reflection
• know how to start their professional growth process
• are familiar with Diak’s study principles and learning tools
• know the principles of critical information retrieval
Content
• the Diak way of thinking, including the development-oriented work approach and the principles of professional critical reflection
• Diak’s study policies as well as digital learning tools and environments
• Critical approach to sources, principles of information retrieval
Teaching methods
Lähiopetus ja itsenäinen työskentely.
Further information
ORI-jakson tekevät kaikki opiskelijat. Jakso perehdyttää korkeakouluopintoihin, Diakin opiskelukäytänteisiin ja opinnoissa tarvittavien ohjelmien käyttöön. Digistartti-kurssi tukee ORI-opintojakson suorittamista sekä opintojen sujuvaa aloitusta.