HAR12HK26POR-SOS Supervisory small groups and critical professional reflection (1cr)
Code: HAR1201A20S-3052
General information
- Enrollment
- 08.09.2025 - 26.10.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.02.2026 - 24.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Pori
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Mari Kirkanen
- Sari Jylli
- Anu Hellesuo
- Course
- HAR1201A20S
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Mon 23.02.2026 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
HAR1 / Harjoittelu suoritetaan 23.2.-24.5.2026 välisenä aikana (vkot 9-21) |
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
Students
• know how to assess their professional growth phase and set development challenges for their professional growth
• know how to reflect on their professional identity and actions as a professional in social work
• know how to assess their activities and the basis of their professional actions in relation to the underlying thinking patterns and operating models as well as the social big picture including an evaluative and conscious development of activities together with other actors
• understand the value-laden nature of social work and know how to reflect on their own dependencies.
Location and time
Harjoittelu suoritetaan 23.2.- 24.5.2026 välisenä aikana.
Materials
Suositeltava artikkeli:
Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.) SANOISTA TEKOIHIN. Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Diakonia-ammattikorkeakoulu: Katsauksia ja aineistoja 39, sivut 99 – 108. Saatavilla https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/105237/C39_9789524932424.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Teaching methods
Pienryhmätapaamiset kaksi kertaa harjoittelun aikana vertaisryhmissä.
Employer connections
Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana tukee työelämässä toteutuvaa harjoittelua.
Completion alternatives
Työnohjauksellisiin pienryhmiin osallistuminen korvataan kirjallisella tehtävällä (6 tekstisivua), mikäli pienryhmät eivät toteutu harjoittelun aikana tai opiskelija ei osallistu niihin. Tarkempi ohjeistus vaihtoehtoiseen tehtävään on oppimisalustalla.
Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Tehtävässä käytetään lähteinä seuraavia teoksia:
Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sanoista tekoihin – Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina (s. 98-138). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. C Katsauksia ja aineistoja 39). Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-242-4
Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vepsä, P. (2019). Ammattina sosionomi (3. uud. p.). Sanoma Pro Oy. https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-63-5309-8 Teoksesta luvut 1 ja 4.
Qualifications
Edellytyksenä hopsin mukaisesti harjoittelua edeltävät opinnot (1-3 lk) suoritettu.
Further information
Ennen harjoittelua opiskelijan tulee olla suorittanut YHT3-5 -opinnot. Riittää, että kyseisten kurssien kaikki tehtävät on tehty (arviointi voi tulla myöhemminkin)
Pienryhmät toteutuvat harjoittelun aikana ja sisältyvät harjoittelutunteihin.