Skip to main content

ASP02NK26DIAK Customer-based development (5cr)

Code: ASP0205A20S-3025

General information


Enrollment
10.11.2025 - 05.04.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
07.01.2026 - 03.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 999
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Severi Saihomaa
Eeva-Liisa Pastinen
Mika Alavaikko
Course
ASP0205A20S

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 09.01.2026 time 10:00 - 11:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Fri 16.01.2026 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Wed 04.02.2026 time 14:00 - 15:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Fri 13.03.2026 time 14:30 - 15:30
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Mon 30.03.2026 time 14:45 - 15:45
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Tue 14.04.2026 time 13:30 - 14:30
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Tue 21.04.2026 time 13:45 - 14:45
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Wed 29.04.2026 time 13:00 - 14:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Oppimissisältöihin tutustuminen
Luentotallenteiden kuunteleminen
Oppimistehtävä

Objective

Students
• know how to renew the thinking patterns and operating methods of the working life in a partner-oriented and innovative manner
• know how to analyse the service production models and organisation of social support, education and care in the society
• know how to apply social, health and church sector strategies in the development of customer work and analysis of the changing operating environment
• know how to use various customer and partner-based working life development methods
• know how to plan a seamless service chain by combining the customer’s social security and services to a customer-oriented and flexible system

Content

• analysis of the current state of citizens’ equality and social justice
• change analysis of the operating environment
• methods of promoting sustainable development in customer work
• customer and partner-based development and innovation methods for services, work methods and practices
• seamless operating models for the service chain

Location and time

Keävt 2026, Diakle

Materials

Ks. Diakle

Teaching methods

Verkkototeutus, jossa ei ole aikaan sidottua opetusta

Employer connections

ei mahdollisuutta työelämäyhteistyöhön

Exam schedules

Ei tenttiä vaan oppimistehtävä. Opintojaksolla ei ole rästioikeutta.

Completion alternatives

ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Oppimissisältöihin tutustuminen 27h
Luentotallenteiden kuunteleminen 27h
Oppimistehtävät 54h

Further information

Opintojakson kaikki tehtävät tehdään yksilötehtävinä.
Opiskelija päättää omasta ajankäytöstään opintojakson aikarajojen puitteissa.
Opointojaksolla ei ole rästioikeutta. Kaikki tehtävät on oltava palautettuna opintojakson päättymispäivään mennessä. Jos näin ei tapahdu, opiskelijan tulee ilmoittautua seuraavalle sopivalle toteutukselle.

Go back to top of page