ASP02PK26HKI Customer-based development (5cr)
Code: ASP0205A20S-3026
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 30.11.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.02.2026 - 05.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Course
- ASP0205A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization ASP02PK26HKI Customer-based development ASP0205A20S-3026. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintosisältöihin tutustuminen
Luentotallenteiden kuunteleminen
Tiimitehtävä
Objective
Students
• know how to renew the thinking patterns and operating methods of the working life in a partner-oriented and innovative manner
• know how to analyse the service production models and organisation of social support, education and care in the society
• know how to apply social, health and church sector strategies in the development of customer work and analysis of the changing operating environment
• know how to use various customer and partner-based working life development methods
• know how to plan a seamless service chain by combining the customer’s social security and services to a customer-oriented and flexible system
Content
• analysis of the current state of citizens’ equality and social justice
• change analysis of the operating environment
• methods of promoting sustainable development in customer work
• customer and partner-based development and innovation methods for services, work methods and practices
• seamless operating models for the service chain
Materials
Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?
Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä
Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta
Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset
Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017.
Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti.
Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille.
Employer connections
Opiskelijat voivat ottaa halutessaan oppimistehtävää varten yhteyttä työelämäkumppaneihin, jotta oppimistehtävä vastaisi työelämän tarpeita. Diakin hankkeita ja työelämäkumppaneita on mahdollista löytää esim. OSKE -torilta ja muita kanavia pitikin. Myös opiskelijoiden työ- ja harjoittelupaikat voivat toimia työelämäkumppaneina oppimistehtävssä.
Oppimistehtävään liittyvistä työelämäyhteyksistä tulee sopia toteutuksen vastuuopettajan kanssa.
Opetus on osa osallistavaa ja tutkivaa kehittämistoimintaa.
Completion alternatives
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovitaan hops-keskustelussa opon kanssa. Vaihtoehtoisesta toteutuksesta tulee ilmoittaa vastuuopettajalle opintojakson alussa.
Opinnot voi suorittaa vaihtoehtoisesti työelämäyhteistyössä mikäli opintojakson tavoitteet ko. työelämäyhteistyössä täyttyvät. Työelämäyhteistyössä suoritetuista opinnoista tulee tehdä opintokokonaisuudesta vaadittava raportti. Raportti tulee palauttaa Diaklen palautuskansioon määräajassa.
Student workload
Opintosisältöihin tutustuminen 27h
Luentotallenteiden kuunteleminen 27h
Tiimitehtävä 54h
Further information
Opintojakso sisältää aikaan sidottua opetusta ja ohjausta.
Osallistuminen orientaatioon ja oppimistehtävän ohjaukseen on pakollista.