Skip to main content

PDA01MK26HKI Learning paradigms and student-centricity (5cr)

Code: PDA0105A19H-3005

General information


Enrollment
10.11.2025 - 30.11.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.01.2026 - 15.02.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
Sonja Heinonen
Matleena Messo
Course
PDA0105A19H

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 15 h 45 min.

Time Topic Location
Mon 12.01.2026 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
PDA01 Opintojakson aloitus
HKI-426 Anatomian luokka 426
Mon 12.01.2026 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
PDA01 Luento ja harjoitukset
HKI-426 Anatomian luokka 426
Wed 14.01.2026 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
PDA01 Luento ja harjoitukset
Zoom
Wed 04.02.2026 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
PDA01 Tehtävän purku
HKI-425 Lääkehoidon luokka 425
Thu 05.02.2026 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
PDA01 Tehtävän purku
HKI-425 Lääkehoidon luokka 425
Mon 09.02.2026 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
PDA01 TENTTI
-
Tue 10.02.2026 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
PDA01 TENTTI
-
Wed 11.02.2026 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
PDA01 TENTTI
-
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa luennoilla ja ryhmätehtävällä, jonka työstämistä jatketaan itsenäisen työn viikoilla. Kirjalliset yksilötehtävät palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.

Objective

Students will be able to
- apply common learning paradigms in their instruction practice
- identify students’ developmental stages from the teaching perspective
- identify different types of learners
- analyse their teacher identities
- understand the role of teachers’ theories-in-use

Content

- learning paradigms
- developmental psychology
- different types of learners
- teacher identity
- theories-in-use

Location and time

6. lukukausi, Helsingin kampus

Materials

Oppimateriaali löytyy Diaklesta.

Teaching methods

Monimuotototeutus: Luento ja harjoitukset, itsenäisen työskentelyn tehtävät, tiimityö, reflektointi, kirjalliset tehtävät

Completion alternatives

Keskustelu vaihtoehtoisista suoritustavoista vastuulehtorin kanssa.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä.
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.

Go back to top of page