LUOMK26OUL Creativity and functionality as a resource and expertise (5cr)
Code: LUO0005A25S-3007
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 30.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Oulu
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Harriet Tervonen
- Tarja Tuovinen-Kakko
- Scheduling groups
- pienryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Groups
-
OUL-K26sosOUL-K26sos
-
OUL-K26sosdOUL-K26sosd
- Small groups
- pienryhmä 1
- pienryhmä 2
- Course
- LUO0005A25S
Unfortunately, no reservations were found for the realization LUOMK26OUL Creativity and functionality as a resource and expertise LUO0005A25S-3007. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
Students
• recognise their own creativity and resources as part of wellbeing and expertise
• know how to use their creativity and resources in social work
• understand the basis and objectives of creative, art-based and functional social work
• are familiar with and know how to apply creative, art-based and functional methods in work carried out with various types of customers
• know how to support humans’ inclusion and social agency
Execution methods
AHOT 8/2025:
Diakin AHOT-ohjeet ja käytännöt.
Content
• sectors of creativity and resources
• basis and objectives of creative, art-based and functional working
• creative, art-based and functional methods that increase wellbeing and resources
• supporting humans’ social agency through guidance
• examining and strengthening the student’s own creativity, resources and agency
Materials
Karjalainen, A. L. (toim.). (2019). Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. PS-kustannus.
Huhtinen-Hildén, Laura; Isola, Anna-Maria (2019). Luova ryhmätoiminta lisää hyvinvointia. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-329-8
Diaklessa muut suositeltavat lähteet
Teaching methods
Opetusmenetelmät:
Kontaktiopetus, itsenäinen työskentely, tiimitehtävä, reflektiotehtävä, tentti
Employer connections
Toteutuskohtaisesti sovittu
Exam schedules
Lukujärjestyksen mukaisesti.
Uusinta yleisenä tenttipäivänä.
Completion alternatives
Ensisijaisesti osallistuminen seuraavan lukukauden toteutukseen tai toisen ryhmän toteutukseen.
Tehtävä yksilötehtävänä: toiminnallisen osuuden suunnittelu, toteutus, arviointi ja raportointi reflektointeineen
Tentti: yksilötentti yleisenä tenttipäivänä
Student workload
Osallistuminen opetukseen 2 op.
Tiimitehtävä ja reflektiotehtävä 2 op.
Tentti 1 op.
Further information
Opetus on toiminnallista ja läsnäoloa vaativaa.