Skip to main content

HAR2HK26OUL-SH-LH Work placement in health promotion and clinical nursing (6cr)

Code: HAR2006A25S-3007

General information


Enrollment
08.09.2025 - 26.10.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.04.2026 - 10.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Terveys- ja kirkonala
Campus
Oulu
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA in Health Care
Teachers
Maija Kupsala
Ulla Lahtela
Groups
OUL-K26sh-lh
OUL-K26sh-lh
Course
HAR2006A25S

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 13.04.2026 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
HAR2 / Harjoittelu suoritetaan 13.4.-10.5.2026 välisenä aikana (vkot 16-19)

Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Harjoittelun yleisinfo pidetään opintojen alussa. Harjoitteluun lähdön valmennus pidetään ennen harjoittelun alkua.
Reflektio pidetään harjoittelun päätyttyä.
Infot ja reflektio ovat pakollisia.

Objective

Work placement objectives
Students
• can adhere to patient and client safety practices
• know how to observe infection risks in the work placement environment and work in an aseptic way
• can plan, implement, evaluate and document under supervision evidence-based holistic nursing care for patients/customers
• can describe the different stages of care processes and care pathways typical of the working environment
• understand the principles of medical care for patients/clients typical of the work environment
• can plan, implement and evaluate under supervision safe and aseptic pharmacotherapy using different routes of administration and can monitor and evaluate the effectiveness of the therapy
• can identify risk points typical of the working environment in the pharmacotherapy process
• can offer guidance to patients and their families on the treatment of diseases, rehabilitation and self-monitoring
• recognise factors that promote and support health and can discuss them with customers/patients using motivational interviewing
• can take into consideration the importance of the individual needs of patients/customers in their care and guidance
• can guide customers/patients and their family members to use health, social care and third sector services
• can use the technological tools and applications used in their work placement environment in an ethical and customer-oriented manner
• develop their oral and written Finnish language skills needed in nursing
• can assess the stage of their professional growth

Objectives of work placement reflection
Students
• reflect on the importance of the work placement in relation to their own professional growth
• reflect on the role of evidence-based nursing in supporting their own learning
• reflect on the importance of health promotion and the support for their work capacity in their work placement environment

Location and time

Harjoittelu suoritetaan 13.04.2026 - 10.05.2026 välisenä aikana.

Teaching methods

Harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä lukukaudella opittujen tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä.

Harjoittelun ohjauksen työkaluna käytetään Workseed-järjestelmää.

Läsnäolovelvoite 100%: yleisinfo, harjoitteluun lähdön valmennus, reflektio.


Sisältö:
- potilas- ja asiakasturvallisuuskäytännöt
- harjoitteluympäristön infektioriskit sekä aseptinen työskentely
- hoitotyön suunnittelu, toteutus, arviointi ja dokumentointi
- toimintaympäristön hoitoprosessi ja hoitopolun eri vaiheet
- toimintaympäristölle tyypillisten potilaiden / asiakkaiden lääketieteellinen hoidon peruste
- lääkehoidon suunnittelu, toteutus ja arviointi ohjatusti
- turvallinen ja aseptinen lääkehoito eri antoreittejä käyttäen
- lääkehoidon vaikuttavuuden seuranta ja arviointi, lääkehoitoprosessin riskikohdat
- ohjausosaaminen sairauksien hoitamisessa, kuntoutumisessa ja omaseurannassa sekä eri sektoreiden palveluissa
- terveyttä edistävät ja tukevat tekijät ja niiden puheeksiotto
- teknologisten välineiden ja sovellusten käyttö eettisesti ja asiakaslähtöisesti
- oma ammatillinen kasvu

Employer connections

Harjoittelupaikkoja ovat erilaiset hoivayksiköt (yksityiset ja kaupungin), pienryhmäkodit, monipuoliset palvelukeskukset, terveyskeskuksen vuodeosastot sekä vammaisten asumispalvelut.

Opiskelija vastaa itse harjoittelupaikan hankinnasta. Harjoittelupaikat hankitaan pääsääntöisesti Jobiilin kautta. Jobiilista infotaan harjoittelun yleisinfossa.

EU direktiivi 2013/55/EU yleissairaanhoito, pitkäaikaishoito, perusterveydenhuolto, yhteisöhoitotyö, vammaisten hoitotyö

Harjoittelu osana opintoja; https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/harjoittelu/

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa, mutta harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden ulkopuolella hopsin mukaisesti ja noudattaen Diakin harjoitteluohjeita.

Harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden aikana tai ulkopuolella työsuhteessa. Katso erilliset ohjeet Diakin www-sivuilta.

Harjoittelu voidaan ahotoida Diakin ahot-ohjeiden mukaisesti.

Student workload

Harjoittelu 6 op, kokonaistuntimäärä 162h. Harjoittelu suoritetaan 4 viikon ajanjakson aikana. Harjoittelussa suoritettava tuntimäärä on 154h.

Qualifications

Terveysalan koulutuksessa 1. lukukauden harjoitteluun ja sen jälkeisiin harjoitteluihin osallistuminen edellyttää, että opiskelija on suorittanut Turvallinen lääkehoito ja -laskenta (LAA1) -opintojakson hyväksytysti ja aina ennen seuraavia harjoitteluja niihin sisällöllisesti liittyvät lääkehoidon ja lääkelaskut hyväksytysti.
Katso harjoittelujen lisätiedot tutkintosäännöstä Diakin nettisivuilta.

Further information

Avoimina ammattikorkeakoulun opintoina suoritettavan harjoittelun edellytyksistä säädetään erikseen avoimen ammattikorkeakoulun ohjeissa. Harjoitteluun pääsy edellyttää avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalta harjoittelusta vastaavan lehtorin ja opinto-ohjaajan haastatteluun osallistumista.

Go back to top of page