Skip to main content

PTO02MK26AVOIN Final studies: interpreting for the speech-impared (2cr)

Code: PTO0202A21A-3006

General information


Timing
07.01.2026 - 29.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 6
Degree programmes
BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
Teachers
Tiia Oldenburg
Sonja Heinonen
Course
PTO0202A21A

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 42 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 08.01.2026 time 08:30 - 15:45
(7 h 15 min)
Puhevammaisten tulkkaus, harjoituspäivä 1
HKI-428 Luokka 428
Fri 09.01.2026 time 08:30 - 15:45
(7 h 15 min)
Puhevammaisten tulkkaus, harjoituspäivä 2
HKI-335 Videostudio 335
HKI-427 Pieni luokka 427
HKI-428 Luokka 428
Mon 16.03.2026 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
PTO Puhevammaisten dialogitulkkaus
HKI-438 Toimiva koti
Mon 16.03.2026 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
PTO Puhevammaisten tulkkaus, tulkkaustilanneosaaminen
HKI-524 atk-luokka 524
HKI-335 Videostudio 335
HKI-427 Pieni luokka 427
Tue 17.03.2026 time 09:00 - 14:30
(5 h 30 min)
PTO Puhevammaisten dialogitulkkaus
HKI-438 Toimiva koti
Tue 17.03.2026 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
PTO Puhevammaisten tulkkaus, tulkkaustilanneosaaminen
HKI-524 atk-luokka 524
HKI-335 Videostudio 335
HKI-427 Pieni luokka 427
Fri 10.04.2026 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
PTO Puhevammaisten dialogitulkkaus, uusinta
HKI-438 Toimiva koti
Fri 10.04.2026 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
PTO Puhevammaisten tulkkaus, tulkkaustilanneosaaminen, uusinta
HKI-524 atk-luokka 524
HKI-335 Videostudio 335
HKI-427 Pieni luokka 427
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Objective

Students will be able to
- prepare for interpreting assignments
- work as interpreters and analyse their practice
- analyse their performance
- fluently use their working languages and different communication methods
- develop their professional competencies

Content

- public service interpreting by different methods
- preparation
- situational control
- assessment
- professional development

Go back to top of page