PTO02MK26AVOIN Final studies: interpreting for the speech-impared (2cr)
Code: PTO0202A21A-3006
General information
- Timing
- 07.01.2026 - 29.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 6
- Degree programmes
- BA in Humanities, Interpreting in Sign Language and Alternative and Augmentative Communication
- Teachers
- Tiia Oldenburg
- Sonja Heinonen
- Course
- PTO0202A21A
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 42 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Thu 08.01.2026 time 08:30 - 15:45 (7 h 15 min) |
Puhevammaisten tulkkaus, harjoituspäivä 1 |
HKI-428
Luokka 428
|
|
Fri 09.01.2026 time 08:30 - 15:45 (7 h 15 min) |
Puhevammaisten tulkkaus, harjoituspäivä 2 |
HKI-335
Videostudio 335
HKI-427 Pieni luokka 427 HKI-428 Luokka 428 |
|
Mon 16.03.2026 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
PTO Puhevammaisten dialogitulkkaus |
HKI-438
Toimiva koti
|
|
Mon 16.03.2026 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
PTO Puhevammaisten tulkkaus, tulkkaustilanneosaaminen |
HKI-524
atk-luokka 524
HKI-335 Videostudio 335 HKI-427 Pieni luokka 427 |
|
Tue 17.03.2026 time 09:00 - 14:30 (5 h 30 min) |
PTO Puhevammaisten dialogitulkkaus |
HKI-438
Toimiva koti
|
|
Tue 17.03.2026 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
PTO Puhevammaisten tulkkaus, tulkkaustilanneosaaminen |
HKI-524
atk-luokka 524
HKI-335 Videostudio 335 HKI-427 Pieni luokka 427 |
|
Fri 10.04.2026 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
PTO Puhevammaisten dialogitulkkaus, uusinta |
HKI-438
Toimiva koti
|
|
Fri 10.04.2026 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
PTO Puhevammaisten tulkkaus, tulkkaustilanneosaaminen, uusinta |
HKI-524
atk-luokka 524
HKI-335 Videostudio 335 HKI-427 Pieni luokka 427 |
Changes to reservations may be possible.
Evaluation scale
0-5
Objective
Students will be able to
- prepare for interpreting assignments
- work as interpreters and analyse their practice
- analyse their performance
- fluently use their working languages and different communication methods
- develop their professional competencies
Content
- public service interpreting by different methods
- preparation
- situational control
- assessment
- professional development