Skip to main content

Practical training in supporting children's ability to function (4cr)

Code: HAR2104A15S-3001

General information


Enrollment
04.09.2017 - 10.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.03.2018 - 27.04.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Teachers
Hanna Dombret
Erja Eskelinen
Anu Piispanen
Teacher in charge
Anu Piispanen
Course
HAR2104A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Practical training in supporting children's ability to function HAR2104A15S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Students
• know how to consider the significance of the diversity, multiculturality and life history of children and their family in nursing and support their growth and development
• know how to consider and operate according to an early childhood education plan
• know how to identify and highlight the need to promote the health and wellbeing of a child
• know how to execute a verbal and visual guidance or play event under supervision
• know how to act according to the operating environment’s data security and protection practices and customer safety practices
• are familiar with the basics of child welfare in their operations

Teaching methods

TAVOITEET
Opiskelija
- osaa huomioida lapsen ja hänen perheensä moninaisuuden, monikulttuurisuuden sekä elämänhistorian merkityksen hoidossa, kasvun ja kehityksen tukemisessa
- osaa huomioida ja toimia työssään varhaiskasvatussuunnitelman mukaisesti
- osaa tunnistaa lapsen terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen tarpeita ja tuoda niitä esille
- osaa ohjatusti toteuttaa suullisen ja visuaalisen ohjaus- tai leikkitapahtuman
- osaa toimia toimintaympäristön tietoturva ja – suoja sekä asiakasturvallisuuskäytäntöjen mukaisesti
- tietää lastensuojelun perusteet toiminnassaan
Harjoitteluiden tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä lukukaudella opittujen tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä.
Lapsen toimintakyvyn tukeminen ja ohjaus -harjoittelu toteutuu päiväkodissa.
EU direktiivi Children, adolescents and family care

Completion alternatives

Harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden ulkopuolella hopsin mukaisesti ja noudattaen Diakin harjoitteluohjeita.
Harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden aikana tai ulkopuolella työsuhteessa. Kts. erilliset ohjeet Diakin www-sivuilta

Student workload

Harjoittelu 4 op, kokonaistuntimäärä, n. 107h. Harjoittelu suoritetaan 3 viikon ajanjakson aikana.
Harjoittelusta vastaava lehtori määrittää ennen harjoittelua harjoittelussa suoritettavan tuntimäärän.
Harjoittelutunteihin sisältyy:
- Harjoitteluinfot
- Perehdytys harjoittelupaikan hankintaan (Jobiili)
- CV laadinta ja harjoittelupaikan hankinta
- Tavoitteiden laadinta
- Välireflektio
- Loppureflektio
- Ohjauskeskustelu/t lehtorin ja harjoittelun ohjaajan kanssa
- Portfolion laadinta

Qualifications

Terveysalan koulutuksessa 2. lukukauden harjoitteluun ja sen jälkeisiin harjoitteluihin osallistuminen edellyttää, että opiskelija on suorittanut Turvallinen lääkehoito ja -laskenta (LÄÄ01) -opintojakson hyväksytysti ja aina ennen seuraavia harjoitteluja niihin sisällöllisesti liittyvät lääkehoidon ja lääkelaskut hyväksytysti.

Further information

Toisen lukukauden harjoitteluun meneminen edellyttää edellisen lukukauden harjoittelun ja opintojen hyväksyttyä suoritusta sekä lääkehoidon hyväksyttyä suoritusta.
Avoimina ammattikorkeakoulun opintoina suoritettavan harjoittelun edellytyksistä säädetään erikseen avoimen ammattikorkeakoulun ohjeissa. Harjoitteluun pääsy edellyttää avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalta harjoittelusta vastaavan lehtorin ja opinto-ohjaajan haastatteluun osallistumista. Harjoitteluun meneminen edellyttää lukukauden keskeisten opintojaksojen hyväksyttyä suoritusta potilasturvallisuudennäkökulmasta.

Go back to top of page