Luovuus voimavarana (4cr)
Code: LUO0104A15S-3002
General information
- Enrollment
- 04.09.2017 - 10.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.04.2018 - 25.05.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Eija Pehkonen
- Pirjo Pouttu
- Course
- LUO0104A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Luovuus voimavarana LUO0104A15S-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Opiskelija
- osaa tunnistaa oman luovuutensa ja voimavaransa sosiaali- ja kirkon alan työssä
- tietää luovia taidelähtöisiä ja toiminnallisia menetelmiä erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä
Content
- luovan ja taidelähtöisen työskentelyn lähtökohdat
- taidelähtöiset menetelmät
- oman toimijuuden tarkastelu
Materials
Yksi seuraavista
•Känkänen, P. (2013). Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: Kohti tilaa ja kokemuksia. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Jansson, S., & Rantala, P. (2013). Taiteesta toiseen: Taidelähtöisten menetelmien vaikutuksia. Rovaniemi: Lapin yliopisto.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Saatavuus verkkoaineistona
•Rusanen, S., Kuusela, M., Rantakorpi, K. & Torkki, K.(2014). Musta tuntuu punaiselta: Kuvataiteellinen toiminta varhaisiässä. Helsinki: Lasten keskus : Kirjapaja.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija:
-saa valmiuksia hyödyntää luovuuttaan ja voimavarojaan asiakastyössä
-osaa tukea ihmisen sosiaalista toimijuutta
1. Lähiopetus: orientaatio opintojaksoon ja johdantoluento menetelmiin sekä ohjaustoimintaan ja sen etiikkaan
2. Lähiopetus: Toiminnallisten menetelmien työpajat. Työpajoissa toteutetaan erilaisia toiminnallisia harjoituksia ja kokeillaan esim.prosessidraamaa.
3. Verkko-opetus: Taidelähtöinen työpajatyöskentely, joka toteutuu verkko-ohjattuna itsenäisenä työskentelynä. Opiskelija osallistuu kahteen valinnaiseen työpajaan itsenäisesti ja jakaa työskentelynsä tulokset verkossa, jonka jälkeen käydään yhteinen verkkokeskustelu.
4. Lähiopetus: Opintojakson kokoava päätös, toteutetaan opittuja menetelmiä soveltaen.
Opintosuorituksen kuvaus
Opiskelija saa teoreettisen tiedon perusteella käsityksen taidelähtöisten menetelmien peruslähtökohdista.
Oma työpajakokeilu sekä toiminnallisten menetelmien harjoitukset antavat mahdollisuuden ymmärtää omaa luovuutta ja reflektoida sitä. Suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen sekä työpajatyöskentelyyn
International connections
Ei edellytä aiemmin hankittua osaamista.
Further information
Työpajojen tarkennetut ohjeet Fronter-huoneessa.
AHOT
DIAK:in ohjeistuksen mukaan