AIK02PK22HKI (SOSKIR) Social change work (5cr)
Code: AIK0205A20S-3016
General information
- Enrollment
- 13.09.2021 - 05.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.03.2022 - 15.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 200
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Susanna Tanskanen
- Marianne Neuvonen
- Mari Nieminen
- Groups
-
A51sosdA51sosd
-
A51sosnA51sosn
- Course
- AIK0205A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization AIK02PK22HKI (SOSKIR) Social change work AIK0205A20S-3016. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Students
• understand social change work on the level of the society, community and individual
• are familiar with and know how to apply the central legislation guiding and governing adult and youth social work
• are familiar with the significance of social rehabilitation and employment in strengthening the social ability to function and inclusion
• know how to document and assess the process of goal-oriented customer work.
Content
• social change work on the level of the society, community and individual
• process of social change work on the individual level: surveying service needs, planning, execution and assessment
• the basis of social rehabilitation and employment
• systematic and inclusive documentation
Materials
Tentittävä kirja:
Laitinen, M., & Niskala, A. (toim.). (2013). Asiakkaat toimijoina sosiaalityössä. Vastapaino. (saatavissa kirjana ja e-kirjana kirjastoista)
Tenttiin tulevat sivut: 1–45, 196–271, 327–374
Vaihtoehtoisen tenttimateriaalin löydät opintojakson sähköiseltä oppimisalustalta.
Teaching methods
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelijana
- ymmärrät yhteiskunta-, yhteisö- ja yksilötason muutossosiaalityötä
- tunnet ja osaat soveltaen käyttää keskeistä aikuis- ja nuorisososiaalityön ohjaavaa ja velvoittavaa lainsäädäntöä
- tunnet sosiaalisen kuntoutuksen ja työllistämisen merkityksen sosiaalisen toimintakyvyn sekä osallisuuden vahvistamisessa
- osaat dokumentoida ja arvioida tavoitteellisen asiakastyön prosessin
Ydinsisällöt
- yhteiskunta-, yhteisö- ja yksilötason muutossosiaalityö
- yksilökohtaisen muutossosiaalityön prosessi: palvelutarpeiden kartoitus, suunnitelma, toteutus ja arviointi
- sosiaalisen kuntoutuksen ja työllistämisen lähtökohdat
- suunnitelmallinen ja osallistava dokumentointi
Lähiopetukseesi sisältyy muutossosiaalityön ja sosiaalisen kuntoutuksen perusteiden, lainsäädännön sekä osallistavan dokumentoinnin opetusta. Lähiopetukseen sisältyy harjoitteita tunneilla mm. toimeentulotuesta ja osallistavasta dokumentoinnista.
Employer connections
Opintojakso saattaa sisältää yhteistyötä alue- ja yhteisötyön osalta. Opiskelijana osallistut työelämäyhteistyöpaneelin suunnitteluun ja toteutukseen.
Exam schedules
Yksilötentti verkossa -oppimistehtävän voit suorittaa yleisenä tenttipäivänä.
International connections
Opintojaksossa ei ole kansainvälistä yhteistyötä.
Completion alternatives
Vaihtoehtoisesta suoritustavasta sopiminen tulee tehdä yhteistyössä opinto-ohjaajan kanssa perustellen. Oppimistehtävät suoritetaan yksilötehtävinä. Opetuksen korvaaminen toteutuu yhteisesti sovitun kirjallisen materiaalin tenttimisellä yleisessä tentissä.
Student workload
Opintojakso sijoittuu lukukauden alkupuolelle. Opintojakso edellyttää sinulta yksilötehtäviin valmistautumista itsenäisesti.
Further information
Opiskelijana sinun tulee osallistua opetukseen. Poissaolot korvataan. AHOT-hakemus tehdään Diakin yleisten ohjeisen mukaisesti. AHOT-hakemuksessa tulee osoittaa muutossosiaalityön teoreettinen ja käytännön hallinta, lainsäädännön hallinta sekä osallistavan dokumentoinnin perusteet Kansa-koulu -hankkeen materiaaleihin perustuen.