Skip to main content

AMM01VS24HKI/OUL Tools for developing the professional field I (3cr)

Code: AMM0103A20S-3074

General information


Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.09.2024 - 15.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Terveys- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Oulu
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 150
Degree programmes
BA in Health Care
BA in Health Care, Diaconal Nursing
BA in Health Care, Public Health Care
Teachers
Tiina Ervelius
Harriet Tervonen
Heidi Silvan
Ella Eronen-Levonen
Course
AMM0103A20S

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 8 h 15 min.

Time Topic Location
Tue 10.09.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
OSKE-tori
HKI-332b Iso luentosali 332b
HKI-300 3. krs kaarre
HKI-AULA Ruokala
HKI-332a Iso luentosali 332a
Wed 11.09.2024 time 10:15 - 12:30
(2 h 15 min)
AMM01 / Aloitusluento
Zoom
Fri 13.09.2024 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
AMM01 / Tiedonhakuopastus
Zoom
Fri 13.09.2024 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
AMM01 / Tutkimuskirjoittamisen perusteet
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opintosuorituksen kuvaus
Lähipäivä opintojakson alussa (orientaatio, tehtävät ja aikataulut; osallistavan kehittämisen peruskäsitteet ja prosessi; informaatikon luento/työpaja & informaatiolukutaidon osaamiskoe; Diakin hankkeiden ja työelämäkumppanuuksien esittely)
Oppimista tukevat tallenteet oppimisalustalla
Osallistuminen OSKE -torille tai muuhun työelämäyhteistyön kehittämistoimintaan.
Tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla

Objective

Students
- are familiar with the concepts of knowledge and various kinds of knowledge
- know the basis of development work within social, health and church sectors
- know the basics of project work
- know the basic terms and practices of service design and conceptualisation
- identify development objects in a changing working life and their professional competence
- know the basics of research writing and are familiar with research reports as a text type

Content

- concepts and types of knowledge
- data sources, databases and source criticism
- basis of development work within social, health and church sectors
- project work
- service design
- conceptualisation
- data sources, databases and source criticism
- research writing and research reports as a text type

Materials

Goodson, L., & Phillimore, J. (eds.) (2012). Community research for participation: From theory to method. Policy.

Heikkinen, H., Kaukko, M.(toim.)& Friman, M. (2023). Toimintatutkimus: käytännön opas. Vastapaino.

Helminen, J. (2020). Näkökulmia osallistavaan tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan : Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 5. Diakonia-ammattikorkeakoulu.

Piirainen, K., & Kettunen, A. (2015). Arviointitutkimus ja kehittävä arviointi ammattikorkeakoulussa. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, & P. Vuokila-Oikkonen (toim.), Osallisuutta, oppimista ja arviointia. Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015 (s. 263–272). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B, Raportteja, 60). Diakonia-ammattikorkeakoulu.

Vuokila-Oikkonen P., & Hyväri S. (2015). Toimijoita osallistava kehittämisprosessi - esimerkkinä Oulun mielenterveyspalvelujen rajapintatyön mallintaminen. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, & P. Vuokila-Oikkonen (toim.), Osallisuutta, oppimista ja arviointia. Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015 (s. 60–80). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B, Raportteja, 60). Diakonia-ammattikorkeakoulu.

Valinnainen oppimateriaali:
Kalliomeri, R., Mettinen, K., Ohlsson, A-M., Soini, S., Tuulensalo, H. & Savola, I. (2020). Lapsikeskeinen palvelumuotoilu. Pelastakaa Lapset.

Teaching methods

Opintosuorituksen kuvaus
Lähipäivä opintojakson alussa (orientaatio, tehtävät ja aikataulut; osallistavan kehittämisen peruskäsitteet ja prosessi; informaatikon luento/työpaja & informaatiolukutaidon osaamiskoe; Diakin hankkeiden ja työelämäkumppanuuksien esittely)
Oppimista tukevat tallenteet oppimisalustalla
Osallistuminen OSKE -torille tai vastaavaan tapahtumaan.
Tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla

Tarkempi ohjeistus oppimisalustalla

Employer connections

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu Diakin OSKE- ja Yhteisöpajoihin.

Completion alternatives

Opiskelijan tulee sopia vaihtoehtoisesta opintosuorituksesta opinto-ohjaajan kanssa ja ilmoittaa siitä vastuu opettajille opintojakson alussa.
Opiskelija tutustuu johonkin työelämän kehittämishankkeeseen tai muuhun kehittämistyöhön ja laatii siitä raportin AMM1 oppimistehtävän mukaisesti ja palauttaa oppimistehtävän Diaklen palautuslaatikkoon määräpäivään mennessä.

Go back to top of page