Skip to main content

AMM02PS22HKI (TERV)Tools for developing the professional field II (2cr)

Code: AMM0202A20S-3024

General information


Enrollment
01.03.2022 - 18.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 23.09.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 333
Degree programmes
BA in Health Care
BA in Health Care, Diaconal Nursing
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
BA in Health Care, Public Health Care
Teachers
Satu Keisala
Susanna Kallakorpi
Ilona Kontinen
Groups
A51sos
A51sos
A51sh
A51sh
A51sha
A51sha
Course
AMM0202A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization AMM02PS22HKI (TERV)Tools for developing the professional field II AMM0202A20S-3024. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Objective

Students
- understand the significance of customer inclusion in development within social, health and church sectors
- are familiar with the development process phases within social, healthcare and church sectors
- are familiar with various development and impact assessment methods within social, healthcare and church sectors
- know how to retrieve and use information from national and international sources
- identify the ethical questions related to using databases and collecting data
- know how to draft a data collection plan for development work

Content

- customer inclusion in development activities
- the development process, methods and impact assessment
- national and international data sources
- ethical questions related to development as well as good scientific praxis and the basis of open science and research
- data collection plans

Materials

Opintomateriaali ilmoitetaan opintojakson aloituksen yhteydessä.

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus

Tavoitteet:
• ymmärtää asiakasosallisuuden merkityksen sosiaali- terveys- ja kirkon alan kehittämisessä
• tietää sosiaali-, terveys- ja kirkon alalla toteutettavan kehittämisprosessin vaiheet
• tuntee erilaisia sosiaali-, terveys- ja kirkon alan työn kehittämisen ja vaikuttavuuden arvioinnin menetelmiä
• osaa hankkia ja käyttää tietoa kansallisista ja kansainvälisistä tietolähteistä
• tunnistaa tietokantojen käytön ja tiedon keräämisen eettiset kysymykset
• osaa laatia tiedonhankintasuunnitelman kehittämistyötä varten

Ydinsisällöt
•tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta
•kehittämis- ja tutkimusprosessi ja menetelmät
•kansalliset ja kansainväliset tietolähteet
Opiskelija
•tuntee tutkimus- ja innovaatiotoimintaa
•tuntee erilaisia työelämän tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä
•tietää tutkimus- ja kehittämisprosessin toteutuksen
•osaa hankkia tietoa kansallisista ja kansainvälisistä tietolähteistä

Opintojakso koostuu lähipäivästä, oppimateriaaleista ja ryhmätehtävästä.
Lähipäivän sisällön muodostavat seuraavat elementit:
•opintojakson orientaatio, aikataulut ja tehtävä
•kehittämisprosessin kulku ja eteneminen
yrittäjyyden perusteet
ryhmän prosessi ja ryhmäprosessin periaatteet
•osallistuminen OSKE-torille (mahdollinen)

Näiden lisäksi opiskelijoilla on käytössään oppimateriaalia, johon tulee tutustua opintojakson aikana. Lisäksi opiskelijoilla on käytössään tiedot Diakin hankkeista ja työelämäkumppanuuksista Diakin ulkoisilla nettisivuilla.

Employer connections

Opiskelija ymmärtää analyyttisen, tutkivan ja reflektoivan työskentelyotteen merkityksen ammatillisessa kehittämistoiminnassa

Go back to top of page