Skip to main content

AOS01VS22DIAK-TERMO Professional development and expertise, part I (2cr)

Code: AOS0102Y21S-3002

General information


Enrollment
01.03.2022 - 18.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.08.2022 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Teachers
Arja Koski
Arja Suikkala
Course
AOS0102Y21S

Unfortunately, no reservations were found for the realization AOS01VS22DIAK-TERMO Professional development and expertise, part I AOS0102Y21S-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Koko opintojakson tavoitteena on, että opiskelija

- osaa analysoida kansallisia ja kansainvälisiä osaamisvaatimuksia erilaisissa, jatkuvasti muuttuvissa monialaisissa ympäristöissä.
- tunnistaa omat ammatillisen kehittymisen tarpeet, vahvuudet ja painopistealueet sekä laatii henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman.
- on sitoutunut elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen.
- edistää ammattieettisiä periaatteita päätöksenteossa ja moniammatillisessa yhteistyössä.
- kehittää itsensä johtamisen taitoja ja toimii aktiivisesti asiantuntijana alueellisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla.

Sisällöt ja työskentely opintojaksossa

Syksyn 2022 työskentelyssä painottuu opiskelijan omien ammatillisen kehittymisen tarpeiden, vahvuuksien ja painopistealueiden tunnistaminen sekä niiden näkyväksi tekeminen ja oman kehittämissuunnitelman laatiminen. Omien vahvuuksien ja kehittämishaasteiden tunnistaminen oppijana vahvistaa sitoutumista myös elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen.

Ryhmässä toteutuva vertaismentorointi tukee osaltaan osaamisen kehittämistä ja oppimista.
Asiantuntijuus, asiantuntijuuden ja osaamisen arviointi ja kehittämistavoitteet vahvistuvat opintojakson ja koko koulutuksen aikana kun opiskelija tutustuu asiantuntijuutta ja osaamista ohjaaviin kansallisiin ja kansainvälisiin säädöksiin ja suosituksiin.

Objective

The student
• is able to analyse national and international competence requirements in diverse, continuously changing interdisciplinary environments.
• is able to recognise professional development needs, strengths and priorities and create a personal development plan.
• is committed to life-long learning and continuous professional development.
• promotes the philosophical and ethical foundations of decision-making in interdisciplinary collaboration.
• develops self-management skills and acts actively as an expert at the regional, national and international level.

Location and time

Opintojakso toteutuu verkossa, Diakin sähköisellä oppimisalustalla (Diaklessa) ajalla 17.8. - 23.11.2022

ja ohjausta on seuraavasti lukujärjestyksen mukaisesti:
17.8. klo 15.00-18.00
18.8. klo 15.00-17.00
25.8. klo 15.00-16.00
8.9. klo 15.00-16.30
29.9. klo 16.15-18.30
19.10. klo 16.15-17.15
23.11. klo 16.30-17.15

Materials

Dijkman, B., Mikkonen, I., Roodbol, P. 2019. Older People: Improving Health and Social Care. Focus on the European Core Competences Framework. Springer International Publishing. 10.1007/978-3-319-976

Nummela O., Juujärvi S., Sinervo T., (2019). Competence needs of integrated care in the transition of health care and social Serviceä in Finland. International Journal of Care Coordination 2019, Vol. 22(1) 36–45. http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904124928

Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet 2019. 2019. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2019:2. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-4036-9

Opetushallitus, 2019. Osaaminen 2035. Osaamisen ennakointifoorumin ensimmäisiä ennakointituloksia. Raportit ja selvitykset 2019:3. https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaaminen_2035.pdf

Zitting, J., Laulainen, S. & Niiranen, V. 2019. Lähi- ja keskijohdon osaamisvaatimukset sosiaali- ja terveyspalvelujen integraatiossa. Yhteiskuntapolitiikka 84(4), 380-392 http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019091828780

Teaching methods

Syyslukukausi 2022

1. Itseohjautuvan oppimisen itsearviointi (Self-Rating Scale for Self-Directed Learning (SRSSDL) Tool
2. Lukukausivastaavan ryhmätapaamiset
3. Itsenäinen työskentely: esittelyvideon tekeminen itsestä ja oma kehittymissuunnitelma
4. Pienryhmän vertaismentorointitapaamiset (3 krt 2t)
5. Opintojakson materiaalien opiskelu

Employer connections

Alumnipaneeli
Vertaismentorointiryhmät

Exam schedules

Opintojaksossa ei ole tenttejä

International connections

-

Completion alternatives

Toteutuksessa ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja

Student workload

Syksyllä 2022 opintojakson laajuus on 2 op, joka on 2 x 26,7 tuntia = 53 tuntia.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:

- tehnyt itseohjautuvan oppimisen itsearvioinnin
- tehnyt esittelyvideon itsestä ja tutustunut opiskelijakollegoiden videoihin sekä käynyt keskustelua vertaisryhmässä
- laatinut henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman
- työskennellyt pienryhmän vertaismentorointiryhmässä (3 krt á 2 tuntia)
- opiskellut opintojakson materiaalin

Go back to top of page