AOS01VS22DIAK-TERMO Professional development and expertise, part I (2cr)
Code: AOS0102Y21S-3002
General information
- Enrollment
- 01.03.2022 - 18.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.08.2022 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Interdisciplinary and Collaborative Leadership
- Teachers
- Arja Koski
- Arja Suikkala
- Course
- AOS0102Y21S
Unfortunately, no reservations were found for the realization AOS01VS22DIAK-TERMO Professional development and expertise, part I AOS0102Y21S-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Koko opintojakson tavoitteena on, että opiskelija
- osaa analysoida kansallisia ja kansainvälisiä osaamisvaatimuksia erilaisissa, jatkuvasti muuttuvissa monialaisissa ympäristöissä.
- tunnistaa omat ammatillisen kehittymisen tarpeet, vahvuudet ja painopistealueet sekä laatii henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman.
- on sitoutunut elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen.
- edistää ammattieettisiä periaatteita päätöksenteossa ja moniammatillisessa yhteistyössä.
- kehittää itsensä johtamisen taitoja ja toimii aktiivisesti asiantuntijana alueellisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla.
Sisällöt ja työskentely opintojaksossa
Syksyn 2022 työskentelyssä painottuu opiskelijan omien ammatillisen kehittymisen tarpeiden, vahvuuksien ja painopistealueiden tunnistaminen sekä niiden näkyväksi tekeminen ja oman kehittämissuunnitelman laatiminen. Omien vahvuuksien ja kehittämishaasteiden tunnistaminen oppijana vahvistaa sitoutumista myös elinikäiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen.
Ryhmässä toteutuva vertaismentorointi tukee osaltaan osaamisen kehittämistä ja oppimista.
Asiantuntijuus, asiantuntijuuden ja osaamisen arviointi ja kehittämistavoitteet vahvistuvat opintojakson ja koko koulutuksen aikana kun opiskelija tutustuu asiantuntijuutta ja osaamista ohjaaviin kansallisiin ja kansainvälisiin säädöksiin ja suosituksiin.
Objective
The student
• is able to analyse national and international competence requirements in diverse, continuously changing interdisciplinary environments.
• is able to recognise professional development needs, strengths and priorities and create a personal development plan.
• is committed to life-long learning and continuous professional development.
• promotes the philosophical and ethical foundations of decision-making in interdisciplinary collaboration.
• develops self-management skills and acts actively as an expert at the regional, national and international level.
Location and time
Opintojakso toteutuu verkossa, Diakin sähköisellä oppimisalustalla (Diaklessa) ajalla 17.8. - 23.11.2022
ja ohjausta on seuraavasti lukujärjestyksen mukaisesti:
17.8. klo 15.00-18.00
18.8. klo 15.00-17.00
25.8. klo 15.00-16.00
8.9. klo 15.00-16.30
29.9. klo 16.15-18.30
19.10. klo 16.15-17.15
23.11. klo 16.30-17.15
Materials
Dijkman, B., Mikkonen, I., Roodbol, P. 2019. Older People: Improving Health and Social Care. Focus on the European Core Competences Framework. Springer International Publishing. 10.1007/978-3-319-976
Nummela O., Juujärvi S., Sinervo T., (2019). Competence needs of integrated care in the transition of health care and social Serviceä in Finland. International Journal of Care Coordination 2019, Vol. 22(1) 36–45. http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904124928
Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet 2019. 2019. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2019:2. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-4036-9
Opetushallitus, 2019. Osaaminen 2035. Osaamisen ennakointifoorumin ensimmäisiä ennakointituloksia. Raportit ja selvitykset 2019:3. https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaaminen_2035.pdf
Zitting, J., Laulainen, S. & Niiranen, V. 2019. Lähi- ja keskijohdon osaamisvaatimukset sosiaali- ja terveyspalvelujen integraatiossa. Yhteiskuntapolitiikka 84(4), 380-392 http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019091828780
Teaching methods
Syyslukukausi 2022
1. Itseohjautuvan oppimisen itsearviointi (Self-Rating Scale for Self-Directed Learning (SRSSDL) Tool
2. Lukukausivastaavan ryhmätapaamiset
3. Itsenäinen työskentely: esittelyvideon tekeminen itsestä ja oma kehittymissuunnitelma
4. Pienryhmän vertaismentorointitapaamiset (3 krt 2t)
5. Opintojakson materiaalien opiskelu
Employer connections
Alumnipaneeli
Vertaismentorointiryhmät
Exam schedules
Opintojaksossa ei ole tenttejä
International connections
-
Completion alternatives
Toteutuksessa ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja
Student workload
Syksyllä 2022 opintojakson laajuus on 2 op, joka on 2 x 26,7 tuntia = 53 tuntia.
Assessment criteria, approved/failed
Opintojakso on hyväksytty kun opiskelija on:
- tehnyt itseohjautuvan oppimisen itsearvioinnin
- tehnyt esittelyvideon itsestä ja tutustunut opiskelijakollegoiden videoihin sekä käynyt keskustelua vertaisryhmässä
- laatinut henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman
- työskennellyt pienryhmän vertaismentorointiryhmässä (3 krt á 2 tuntia)
- opiskellut opintojakson materiaalin