Skip to main content

ASP02MS21POR Client-oriented development (5cr)

Code: ASP0205A15S-3032

General information


Enrollment
01.03.2021 - 17.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.09.2021 - 15.10.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
EDUCATION
Campus
Pori
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
Teachers
Rauli Vuorela
Hannu Piiroinen
Course
ASP0205A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization ASP02MS21POR Client-oriented development ASP0205A15S-3032. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

Opiskelija
- osaa uudistaa innovoivasti ja kumppanuuslähtöisesti työelämän ajattelu- ja toimintatapoja
- osaa analysoida sosiaalisen tuen, kasvatuksen, hoivan ja huolenpidon palveluiden tuottamisen malleja ja järjestymistä yhteiskunnassa
- osaa soveltaa kirkon-/sosiaali-/terveysalan strategioita asiakastyön kehittämisessä ja toimintaympäristön muutoksen analyysissa
- osaa käyttää erilaisia asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä työelämän kehittämismenetelmiä
- osaa suunnitella saumattoman palveluketjun asiakkaan sosiaaliturvan ja palvelut yhdistäväksi asiakaslähtöiseksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi

Content

- kansalaisten tasa-arvon ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ajankohtaisanalyysi
- toimintaympäristön muutosanalyysi
- kumppanuus- ja asiakaslähtöiset työelämän kehittämisen menetelmät
- saumattomien palveluketjujen toimintamallit

Location and time

toteutuksen vastuuopettaja täyttää

Materials

TYKES: Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?

TEKES: Matkaopas asiakaslähtöisten sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiseen (löytyy ladattuna sivun alaosasta)

Helsingin yliopisto: Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä

Damos Helsinki: Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta

Leväsluoto,J., Kivisaari.S.(2012). Kohti asiakaslähtöisiä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelumalleja. VTT.

Ojala,s., Hautaniemi, A. (2012). Tietotyöntekijän paremmat työmarkkinat? Yhteiskuntapolitiikka.

Palsanen, K., & Kääriäinen, A. (2015). Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset. Janus Sosiaalipolitiikan Ja sosiaalityön Tutkimuksen Aikakauslehti, 23(2).

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opintojen tavoitteena on, että opiskelija yhteistyössä kuunnellen työelämää ja asiakasta kehittää toimintamalleja ja toimintakäytäntöjä joustaviksi kokonaisuuksiksi.
Opintosuorituksen kuvaus
Opinnot koostuvat 1) orientaatiosta, 2) oppimistehtävän ohjauksista ja 3) loppuseminaarista.
Tehtävä on tiimitehtävä.
Opintojen alussa opiskelijat muodostavat tiimit oppimistehtävää varten. Tiimit täyttävät ja palauttavat tiimisopimuksen ennen tiimityöskentelyn alkua.
Tehtävässä on mahdollisuus jatkaa jo Työelämäosaaminen (4op) opintojaksossa valittua ilmiötä, projektia, hanketta tai yritysideaa eteenpäin.
Oppimistehtävää varten opiskelijat valitsevat ja soveltavat erilaisia kumppanuuslähtöisiä työelämän kehittämismenetelmiä.

Employer connections

Opiskelijoita kehotetaan ottamaan oppimistehtävää varten yhteyttä työelämäkumppaneihin niin että oppimistehtävä vastaisi työelämän tarpeita. Diakin hankkeita ja työelämäkumppaneita on mahdollista löytää esim. OSKE -torilta ja muita kanavia pitikin. Myös opiskelijoiden työ- ja harjoittelupaikat voivat toimia työelämäkumppaneina oppimistehtävssä.
Oppimistehtävään liittyvistä työelämäyhteyksistä tulee sopia toteutuksen vastuuopettajan kanssa.
Opetus on osa osallistavaa ja tutkivaa kehittämistoimintaa.

Completion alternatives

Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovitaan hops-keskustelussa opon kanssa. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta on sovittava myös toteutuksen vastuuopettajan kanssa.
Opinnot voi suorittaa työelämäyhteistyössä mikäli opintojakson tavoitteet ko. työelämäyhteistyössä täyttyvät. Työelämäyhteistyössä suoritetuista opinnoista tulee tehdä opintokokonaisuudesta vaadittava raportti ja toimittaa se vastuuopettajalle.

Student workload

Ammatilliset opinnot tai vastaavat tiedot tulee olla suoritettuna.

Assessment criteria, approved/failed

Oppimistehtävän arviointikriteerit löytyvät MoodleRoomsista.
Opiskelijoiden aktiivisuutta MoodleRoomsissa seurataan ja se vaikuttaa opintojakson arviointiin.

Go back to top of page