Skip to main content

ASP02NK24DIAK Customer-based development (5cr)

Code: ASP0205A20S-3019

General information


Enrollment
11.10.2023 - 07.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.01.2024 - 05.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Pieksämäki
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 999
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Vesa Vainiomäki
Taina Kilpeläinen
Groups
E51sos
E51sos
E51sosd
E51sosd
Course
ASP0205A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization ASP02NK24DIAK Customer-based development ASP0205A20S-3019. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Tiimitehtävä
Luentotallenteiden kuunteleminen

Objective

Students
• know how to renew the thinking patterns and operating methods of the working life in a partner-oriented and innovative manner
• know how to analyse the service production models and organisation of social support, education and care in the society
• know how to apply social, health and church sector strategies in the development of customer work and analysis of the changing operating environment
• know how to use various customer and partner-based working life development methods
• know how to plan a seamless service chain by combining the customer’s social security and services to a customer-oriented and flexible system

Content

• analysis of the current state of citizens’ equality and social justice
• change analysis of the operating environment
• methods of promoting sustainable development in customer work
• customer and partner-based development and innovation methods for services, work methods and practices
• seamless operating models for the service chain

Materials

Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?

Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä

Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta

Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset

Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017.

Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti.

Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille.

Teaching methods

verkko-opetus

Completion alternatives

Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovitaan hops-keskustelussa opon kanssa.
Opinnot voi suorittaa työelämäyhteistyössä mikäli opintojakson tavoitteet ko. työelämäyhteistyössä täyttyvät. Työelämäyhteistyössä suoritetuista opinnoista tulee tehdä opintokokonaisuudesta vaadittava raportti ja toimittaa se vastuuopettajalle.

Go back to top of page