Skip to main content

ASP02NS24DIAK Customer-based development (5cr)

Code: ASP0205A20S-3020

General information


Enrollment
01.03.2024 - 03.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.08.2024 - 08.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 666
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Sirpa Salmela
Severi Saihomaa
Mika Alavaikko
Course
ASP0205A20S

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 25.09.2024 time 14:00 - 15:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Tue 22.10.2024 time 13:00 - 14:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Thu 07.11.2024 time 14:15 - 15:15
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Fri 22.11.2024 time 14:30 - 15:30
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Mon 25.11.2024 time 15:00 - 16:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Wed 04.12.2024 time 14:00 - 15:00
(1 h 0 min)
ASP02/ Ohjaus
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

opiskelija luo jaksotuksen itse opintojakson aikataulun puitteissa

Objective

Students
• know how to renew the thinking patterns and operating methods of the working life in a partner-oriented and innovative manner
• know how to analyse the service production models and organisation of social support, education and care in the society
• know how to apply social, health and church sector strategies in the development of customer work and analysis of the changing operating environment
• know how to use various customer and partner-based working life development methods
• know how to plan a seamless service chain by combining the customer’s social security and services to a customer-oriented and flexible system

Content

• analysis of the current state of citizens’ equality and social justice
• change analysis of the operating environment
• methods of promoting sustainable development in customer work
• customer and partner-based development and innovation methods for services, work methods and practices
• seamless operating models for the service chain

Location and time

verkkototeutus, joka suoritetaan itsenäisesti

Materials

Hyvinvointia työstä. Kuinka työelämää voi kehittää kestävällä tavalla?

Uhka vai mahdollisuus? Moniammattillista yhteistyötä kehittämässä

Työ 2040 Skenaarioita työn tulevaisuudesta

Asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistoiminnallisen työskentelyn merkitykset ja seuraukset

Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi. Anneli Pohjola (toim.); Maarit Kairala (toim.); Asta Niskala (toim.); Hannu Lyly (toim.) Kustannusosakeyhtiö Vastapaino 2017.

Vuokila-Oikkonen P., Pätynen P., (2017). Osallistavan yhteiskehittämisen prosessi : Esimerkkinä Osallisuutta ja uusia palvelumalleja moniammatillisen palveluohjauksen keinoin (OSUMA) -projekti.

Outi Hietala: Sosiaalisen kuntoutuksen yhteiskehittämisessä osallisuus avautuu kaikille.

Teaching methods

*itseopiskelu verkossa
*yksilötehtävä
*verkko-ohjaus

Employer connections

ei mahdollisuutta harjoittelu- tai työelämäyhteistyöhön

Exam schedules

Opintojakso on suoritettava kokonaisuudessaan annetun aikarajan puitteissa. Jos kaikkia tehtäviä ei ole palautettu määräpäivään mennessä, opiskelijan tulee ottaa yhteys opoon ja ilmoittautua uuteen toteutukseen.
Ei rästioikeutta. Jos opiskelija ei ole tehnyt jaksoa loppuun päättymispäivään mennessä, tekee hän jakson uudelleen seuraavassa toteutuksessa, jonne ilmoittautuu itse.

Completion alternatives

ei vaihtoehtoisia suoritustapoja

Further information

Ei rästioikeutta. Jos opiskelija ei ole tehnyt jaksoa loppuun päättymispäivään mennessä, tekee hän jakson uudelleen seuraavassa toteutuksessa, jonne ilmoittautuu itse.

Go back to top of page