Skip to main content

HAR12HS22HKI (SOSKIR)Supervisory small groups and critical professional reflection (1cr)

Code: HAR1201A20S-3016

General information


Enrollment
01.03.2022 - 18.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.08.2022 - 25.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
EDUCATION
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 333
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Sanna-Maija Kohonen
Severi Saihomaa
Jaana Rintala
Tarja Isomäki
Susanna Tanskanen
Marianne Neuvonen
Taina Kilpeläinen
Scheduling groups
Ryhmä 1: Harjoittelun 8.8.-14.10. suorittavat (Size: 200 . Open UAS : 0.)
Ryhmä 2: Harjoittelun 19.9.-25.11. suorittavat (Size: 200 . Open UAS : 0.)
Groups
A51sosd
A51sosd
A51sosn
A51sosn
Small groups
Ryhmä 1: Harjoittelun 8.8.-14.10. suorittavat
Ryhmä 2: Harjoittelun 19.9.-25.11. suorittavat
Course
HAR1201A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization HAR12HS22HKI (SOSKIR)Supervisory small groups and critical professional reflection HAR1201A20S-3016. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Objective

Students
• know how to assess their professional growth phase and set development challenges for their professional growth
• know how to reflect on their professional identity and actions as a professional in social work
• know how to assess their activities and the basis of their professional actions in relation to the underlying thinking patterns and operating models as well as the social big picture including an evaluative and conscious development of activities together with other actors
• understand the value-laden nature of social work and know how to reflect on their own dependencies.

Materials

Suositeltava artikkeli:
Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.) SANOISTA TEKOIHIN. Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Diakonia-ammattikorkeakoulu: Katsauksia ja aineistoja 39, sivut 99 – 108. Saatavilla https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/105237/C39_9789524932424.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Teaching methods

Pienryhmätapaamiset kaksi kertaa harjoittelun aikana vertaisryhmissä.

Employer connections

Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana tukee työelämässä toteutuvaa harjoittelua.

Completion alternatives

Työnohjauksellisiin pienryhmiin osallistuminen korvataan kirjallisella tehtävällä (6 tekstisivua), mikäli pienryhmät eivät toteutu harjoittelun aikana tai opiskelija ei osallistu niihin. Tarkempi ohjeistus vaihtoehtoiseen tehtävään on oppimisalustalla.

Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Tehtävässä käytetään lähteinä seuraavia teoksia:

Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sanoista tekoihin – Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina (s. 98-138). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. C Katsauksia ja aineistoja 39). Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-242-4
Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vepsä, P. (2019). Ammattina sosionomi (3. uud. p.). Sanoma Pro Oy. https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-63-5309-8 Teoksesta luvut 1 ja 4.

Qualifications

Edellytyksenä hopsin mukaisesti harjoittelua edeltävät opinnot (1-3 lk) suoritettu.

Further information

Pienryhmät toteutuvat harjoittelun aikana ja sisältyvät harjoittelutunteihin.

Go back to top of page