HAR12HS23PMK-SOS Supervisory small groups and critical professional reflection (1cr)
Code: HAR1201A20S-3025
General information
- Enrollment
- 01.03.2023 - 19.03.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.08.2023 - 17.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Pieksämäki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA of Social Services
- Teachers
- Pirkko Kärkkäinen
- Sirpa Ylönen
- Course
- HAR1201A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization HAR12HS23PMK-SOS Supervisory small groups and critical professional reflection HAR1201A20S-3025. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
Students
• know how to assess their professional growth phase and set development challenges for their professional growth
• know how to reflect on their professional identity and actions as a professional in social work
• know how to assess their activities and the basis of their professional actions in relation to the underlying thinking patterns and operating models as well as the social big picture including an evaluative and conscious development of activities together with other actors
• understand the value-laden nature of social work and know how to reflect on their own dependencies.
Materials
Suositeltava artikkeli:
Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.) SANOISTA TEKOIHIN. Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Diakonia-ammattikorkeakoulu: Katsauksia ja aineistoja 39, sivut 99 – 108. Saatavilla https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/105237/C39_9789524932424.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Teaching methods
Pienryhmätapaamiset kaksi kertaa harjoittelun aikana vertaisryhmissä.
Employer connections
Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana tukee työelämässä toteutuvaa harjoittelua.
Completion alternatives
Työnohjauksellisiin pienryhmiin osallistuminen korvataan kirjallisella tehtävällä (6 tekstisivua), mikäli pienryhmät eivät toteutu harjoittelun aikana tai opiskelija ei osallistu niihin. Tarkempi ohjeistus vaihtoehtoiseen tehtävään on oppimisalustalla.
Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Tehtävässä käytetään lähteinä seuraavia teoksia:
Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sanoista tekoihin – Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina (s. 98-138). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. C Katsauksia ja aineistoja 39). Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-242-4
Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vepsä, P. (2019). Ammattina sosionomi (3. uud. p.). Sanoma Pro Oy. https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-63-5309-8 Teoksesta luvut 1 ja 4.
Qualifications
Edellytyksenä hopsin mukaisesti harjoittelua edeltävät opinnot (1-3 lk) suoritettu.
Further information
Ennen harjoittelua opiskelijan tulee olla suorittanut YHT3-5 -opinnot. Riittää, että kyseisten kurssien kaikki tehtävät on tehty (arviointi voi tulla myöhemminkin)
Pienryhmät toteutuvat harjoittelun aikana ja sisältyvät harjoittelutunteihin.