Skip to main content

HAR12HK24HKI-SOS Supervisory small groups and critical professional reflection (1cr)

Code: HAR1201A20S-3029

General information


Enrollment
11.10.2023 - 29.10.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 26.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 333
Degree programmes
BA of Social Services
Teachers
Sanna-Maija Kohonen
Pirkko Kärkkäinen
Vilhelmiina Vuori
Riina Karjalainen
Jaana Rintala
Tarja Isomäki
Susanna Tanskanen
Marianne Neuvonen
Groups
A54sos
A54sos
Course
HAR1201A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization HAR12HK24HKI-SOS Supervisory small groups and critical professional reflection HAR1201A20S-3029. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Objective

Students
• know how to assess their professional growth phase and set development challenges for their professional growth
• know how to reflect on their professional identity and actions as a professional in social work
• know how to assess their activities and the basis of their professional actions in relation to the underlying thinking patterns and operating models as well as the social big picture including an evaluative and conscious development of activities together with other actors
• understand the value-laden nature of social work and know how to reflect on their own dependencies.

Materials

Suositeltava artikkeli:
Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa Jari Helminen (toim.) SANOISTA TEKOIHIN. Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina. Diakonia-ammattikorkeakoulu: Katsauksia ja aineistoja 39, sivut 99 – 108. Saatavilla https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/105237/C39_9789524932424.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Teaching methods

Pienryhmätapaamiset kaksi kertaa harjoittelun aikana vertaisryhmissä.

Employer connections

Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana tukee työelämässä toteutuvaa harjoittelua.

Completion alternatives

Työnohjauksellisiin pienryhmiin osallistuminen korvataan kirjallisella tehtävällä (6 tekstisivua), mikäli pienryhmät eivät toteutu harjoittelun aikana tai opiskelija ei osallistu niihin. Tarkempi ohjeistus vaihtoehtoiseen tehtävään on oppimisalustalla.

Tehtäväänsä varten opiskelija pitää harjoittelujaksollaan oppimispäiväkirjaa. Tehtävässä käytetään lähteinä seuraavia teoksia:

Näkki, P. (2015). Ammatillinen kriittinen reflektio asiakaslähtöisyyden toteutumisen edellytyksenä. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sanoista tekoihin – Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina (s. 98-138). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. C Katsauksia ja aineistoja 39). Diakonia-ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-242-4
Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vepsä, P. (2019). Ammattina sosionomi (3. uud. p.). Sanoma Pro Oy. https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-63-5309-8 Teoksesta luvut 1 ja 4.

Qualifications

Edellytyksenä hopsin mukaisesti harjoittelua edeltävät opinnot (1-3 lk) suoritettu.

Further information

Ennen harjoittelua opiskelijan tulee olla suorittanut YHT3-5 -opinnot. Riittää, että kyseisten kurssien kaikki tehtävät on tehty (arviointi voi tulla myöhemminkin)

Pienryhmät toteutuvat harjoittelun aikana ja sisältyvät harjoittelutunteihin.

Go back to top of page