KEH05PK23HKI R and D and innovation work V (5cr)
Code: KEH0505A15S-3007
General information
- Enrollment
- 19.09.2022 - 09.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 26.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Terveys- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 200
- Degree programmes
- BA in Health Care, Public Health Care
- Teachers
- Inga Klen
- Jaana Tilli
- Elina Johansson
- Course
- KEH0505A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization KEH05PK23HKI R and D and innovation work V KEH0505A15S-3007. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Students
• know how to apply health and wellbeing strategies in the planning, execution, assessment and development of public health nurse work and health promotion
• know how to assess wellbeing and anticipatory data in the development of public health nurse work and health promotion
• know how to develop public health nurse work in an initiative-rich and innovative manner while anticipating the needs of the society and working life
• know how to carry out impact assessments
• know how to report and publish their development activities
• know how to develop their health communication competence
Content
• development in public health nurse work
• a development-based and functional thesis
• working life collaboration in development activities
• health communications
Location and time
Diak, Kalasatama
Materials
Soveltuvin osin:
Ahjo Communications 2017: Terveysviestintä ansaitsee ajatusjohtajia https://ahjocomms.fi/wp-content/uploads/2017/03/Terveysviestintä-ansaitsee-ajatusjohtajia.pdf
Gothóni, R., Hyväri, S., Karjalainen, A. L., Kivirinta, M., Kolkka, M. & Vuokila-Oikkonen, P. (toim.) (2016). Osallistavan ja tutkivan kehittämisen opas. (Diak opetus, 2 ). Helsinki: Diakonia-ammattikorkeakoulu. Saatavilla http://libguides.diak.fi/tutkehopas
Haarala, P 2014. Terveydenhoitajan ammatillisen osaamisen kuvaus. Terveydenhoitajakoulutuksesta valmistuvien osaamisalueet, tavoitteet ja keskeiset sisällöt.
Huovinen M & Siekkinen A 2016: Sosiaalisen median käyttö terveyden edistämisessä. Kirjallisuuskatsaus. Opinnäytetyö. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/115818/Huovinen_Miia_Siekkinen_Anu.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Järvi U. 2014: Tautinen Media. Kustannus Oy Duodecim. (saatavilla myös e-kirjana)
Kymäläinen H-R, Lakkala M, Carver E & Kamppari K. 2016: Opas projektityöskentelyyn. Tieteestä toimintaa –verkoston julkaisu. https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/160099/Opas_projektity%C3%B6skentelyyn_2016.pdf?sequence=1
Matikainen J. & Huovila J. 2017: Sosiaalinen media terveyden edistämisessä. Duodecim 133, 1003–1007.
http://www.duodecimlehti.fi/api/pdf/duo13732
Salonen K, Eloranta S, Hautala T & Kinos S 2017: Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 108. Juvenes Print – Suomen yliopistopaino Oy. Tampere. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522166494.pdf
Teaching methods
Lähiopetus, ohjattu yksilö- tai pienryhmätyöskentely seuraavien tavoitteiden saavuttamiseksi:
- Osaa käyttää ajantasaista ja näyttöön perustuvaa tietoa kehittämistehtävässä
- Osaa toimia yhteistyössä työelämän kanssa ja yhdistää teoriatietoa työelämän vaatimuksiin
- Osoittaa kekseliäisyyttä ja innovatiivisuutta kehittäessään terveydenhoitajan työtä kehittämistehtävän kautta
- Osaa suunnitella ja toteuttaa kehittämistehtävän, joka on toiminnallinen, työelämälähtöinen ja edistää terveyttä
- Osaa laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa kehittämistehtävän suunnitelman mukaisesti
- Osaa raportoida kehittämistehtävän kirjoittamalla suurelle yleisölle verkossa julkaistavaksi tarkoitetun blogimuotoisen kirjoituksen, jossa osoittaa ammatillisen terveysviestinnän taitoja ja terveyden edistämisen asiantuntijuutta
- Osaa esitellä ja julkistaa kehittämistehtävänsä julkistamistilaisuudessa
Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat opintojaksolla työelämälähtöisen, toiminnallisen ja terveyttä edistävän kehittämistehtävän yksin tai pienissä ryhmissä. Kehittämistehtävässä käytetään ajantasaista ja näyttöön perustuvaa tietoa.
Opiskelijat laativat projektisuunnitelman, jonka mukaisesti toteuttavat kehittämistehtävän.
Lisäksi jokainen opiskelija kirjoittaa kehittämistehtävän raportin lyhyehkönä blogimuotoisena kirjoituksena opintojaksolla annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Opiskelijat esittelevät ja julkistavat kehittämistehtävät seminaarissa opintojakson päätteeksi. Blogikirjoitukset tarjotaan Diakin oman julkaisukanava Dialogin julkaistavaksi. Julkaisupäätöksen tekee Dialogin toimitus. Opiskelija voi tarjota Dialogissa julkaisemattomia kirjoituksia julkaistavaksi myös muihin kanaviin.
Employer connections
Kehittämistehtävä on terveyden edistämiseen tai terveydenhoitajatyöhön liittyvää kehittämistoimintaa sekä näihin liittyyvää asiantuntijaviestintää yleisölle.
Student workload
Lähiopetus, ohjaus sekä kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi (projektisuunnitelma) 4 op:n eli 108 tunnin työpanos
Blogikirjoitus ja siihen liittyvä ohjaus 1 op:n eli 27 tunnin työpanos